Opis techniczny Fiat Albea
Fiat Albea to zmodernizowana wersja popularnej Sieny. Zmieniono tutaj nieznacznie kształty Sieny i nadano nową nazwę dla podkreślenia odmienności Albea. Samochód jest bardziej dopracowany niż poprzednik. Linia nadwozia jest o wiele przyjemniejsza niż okrągły tył Sieny.
OCENA TECHNICZNA
Ogólnie samochód prawie identyczny jak Siena, wiele elementów pozostało bez zmian. Proste i tanie w eksploatacji zawieszenie oraz dosyć wytrzymałe silniki to argument przemawiający na korzyść tego auta. Znaczna część samochodów dostępnych na rynku to samochody z pierwszej ręki, istnieję więc duże prawdopodobieństwo, że egzemplarze są w dobrym stanie technicznym. Ogólnie wykonanie nie budzi zastrzeżeń, jednak czas pokaże jak dobre jest zabezpieczenie elementów karoserii przed korozją.
Układ kierowniczy
W samochodach o dużym przebiegu mogą się zdarzyć wybicia łożyskowania kolumny kierowniczej objawiające się luzem osiowym koła kierownicy. Często wymienia się również końcówki układu kierowniczego.
Skrzynia biegów
Mogą pojawić się wycieki w okolicach uszczelniaczy półosi. Czasem może dojść do rozregulowania linek zmiany biegów, poza tym nie stwierdzono usterek.
Sprzęgło
Zdarzają się wybicia sprężyn tłumika drgań na tarczy sprzęgłowej, głośna praca łożyska.
Silnik
Silniki o pojemnościach 1200 1400 i 1600 ccm są dosyć wytrzymałe, nie ma zbyt poważnych usterek niosących za sobą poważne koszty. Może zdarzyć się głośna praca zaworów, zanieczyszczenia elementów układu wtryskowego oraz awarie czujników.
Hamulce
Zapiekają się cylinderki w tylnych kołach oraz prowadnice przednich zacisków. Sporadycznie korodują tłoczki przednich zacisków, jednak często jest to spowodowane niezauważonymi w porę pęknięciami gumowych osłon.
Karoseria
Auta nowe, trudno więc określić odporność na korozję, jednak dosyć często zdarza się korozja podwozia. Nie jest ona aż tak mocna, że zagraża konstrukcji - raczej korozja powierzchniowa, jednak nie świadczy to dobrze o fabrycznym zabezpieczeniu antykorozyjnym.
Instalacja elektryczna
Często naprawia się rozruszniki, w których wybijają się tulejki wirnika, pękają obudowy alternatora. Pozostałe części nie budzą zastrzeżeń.
Zawieszenie
Zawieszenie niezbyt skomplikowane, jednak pomimo to bardzo komfortowe. Uszkodzeniom często ulegają elementy gumowe drążka, tuleje wahacza oraz sworznie. Sporadycznie pojawiają się wycieki z amortyzatorów.
Wnętrze
Funkcjonalne wnętrze, jednak materiały użyte do wykończenia nie są zbyt dobrej jakości. Koło kierownicy wyciera się i to dosyć mocno. Może pojawić się problem z regulacjami nawiewu, jest to jednak na ogół spowodowane zbyt dużym użyciem siły przez użytkowników. Bardzo podatne na zabrudzenia tapicerki foteli.
PODSUMOWANIE
Dużo ładniej wyglądające nadwozie niż u poprzednika oraz silniki pozwalające na dobre osiągi, a komfortowe warunki podróżowania to dodatkowy plus. Minusem może okazać się jakość materiałów, jednak przy zaletach samochodu można pominąć te kwestie. Samochód funkcjonalny i dopracowany.
PLUSY
- Wygodne i obszerne wnętrze
- Prosta budowa
- Dobre silniki
- Duży bagażnik
MINUSY
- Słaba jakość materiałów użytych we wnętrzu pojazdu
- Awaryjne rozruszniki
- Wycieki z półosi
Dostępność części zamiennych:
Oryginały - bardzo dobra
Zamienniki - bardzo dobra
Ceny części zamiennych:
Oryginały - na przyzwoitym poziomie
Zamienniki – tanie
Awaryjność:
Średnia