Opis techniczny Chrysler PT Cruiser
PT Cruiser to samochód w stylu starych modeli aut amerykańskich w nowoczesnym wykonaniu. Wygląd samochodu nawiązuje do typowych obłych kształtów spotykanych w latach 60- tych. W Stanach Zjednoczonych nadwozie przypomina typowe pickupy, jednak zamiast skrzyni ładunkowej mamy bardzo zgrabne nadwozie osobowe.
OCENA TECHNICZNA
Samochody dobrze wykonane w najmniejszych detalach dopracowane. Wszystkie elementy doskonale do siebie pasują. Auta dosyć mało awaryjne, bardzo przyjemne w prowadzeniu. Elementy wnętrza doskonale wkomponowane w całość karoserii, a wstawki wewnątrz samochodu w kolorze nadwozia (Fot. 1) czynią wnętrze podobnym do wnętrz aut dawno nie produkowanych obecnie już zabytkowych.
Fot. 1 |
TYPOWE USTERKI
Układ kierowniczy
Przekładnie bardzo wytrzymałe jednak dosyć często wymienia się końcówki drążków kierowniczych (Fot. 2).
Fot. 2 |
Skrzynia biegów
Spotyka się często wycieki oleju w okolicach połączeń, poza tym nie stwierdza się powtarzających się usterek.
Sprzęgło
Przy dużych przebiegach może się zdążać awaria polegająca na wybiciu się tłumika drgań skrętnych tarczy sprzęgła (sprężyny widoczne na tarczy).
Silnik
Bardzo wytrzymałe jednostki napędowe pozwalające na bezawaryjne przejechanie dosyć sporej ilości kilometrów. Pracują one bardzo cicho, są dynamiczne jednak dosyć często pojawia się problem z paskami napędowymi osprzętu. Wystarczy, że przegapimy początek zużycia paska i w niedługim czasie możemy liczyć się z sytuacją taką jak na zdjęciu (Fot. 3). Pasek po prostu się rozsypał powodując uszkodzenie osłon rozrządu i unieruchomienie silnika za sprawą paska wplecionego pomiędzy koło pasowe a osłonę (Fot. 4).
Fot. 3 | Fot. 4 |
Hamulce
Hamulce wytrzymałe jednak z tyłu często pojawiają się problemy z uruchamianiem hamulca ręcznego za sprawą zapiekania się elementów (Fot. 5). Poza tym nie stwierdza się poważnych typowych dla modelu usterek.
Fot. 5 |
Karoseria
Dobrze zabezpieczona karoseria (Fot. 6) nie boi się korozji, jednak samochody są zbyt młode żeby rozpatrywać wytrzymałość pod względem korozji. Elementy z tworzyw sztucznych są dobrej jakości i nawet po intensywnej eksploatacji nie zmieniają koloru.
Fot. 6 |
Instalacja elektryczna
Mankamentem w samochodzie jest stacyjka, (Fot. 7) którą należy bardzo dobrze poznać gdyż lubi robić niespodzianki i może się zdążyć, że po prostu nie wyjmiemy kluczyka ze stacyjki jest to czasami możliwe tylko w określonej pozycji i to nie w krańcowym położeni. Pojedyncze elementy układu elektrycznego mogą korodować i śniedzieć w miejscach połączenia (Fot. 8).
Fot. 7 | Fot. 8 |
Zawieszenie
Bardzo komfortowe zawieszenie, któremu niewiele możemy zarzucić. Często wybijają się elementy gumowe i łączniki stabilizatora (Fot. 9, 10).
Fot. 9 | Fot. 10 |
Wnętrze
Wnętrze wykonane perfekcyjnie i estetycznie. Wstawki w kolorze nadwozia nadają wnętrzu niepowtarzalny wygląd (Fot. 11). Ciekawa jest też gałka zmiany biegów wykonana z białego tworzywa, bez zbytnich udziwnień prosta zwykła kulka. Elementy sterowania są bardzo czytelne i wygodne, jedyny mankament to podatne na zabrudzenia obicia tapicerskie.
Fot. 11 |
PODSUMOWANIE
Samochód dla osób wymagających i tradycjonalistów lubiących stare samochody, jednak lubiących nowoczesność. W aucie tym każdy znajdzie coś dla siebie. Samochód ten to połączenie tradycjonalizmu z nowoczesną techniką. Samochód ten można zaliczyć do samochodów rodzinnych, oferuje on przyzwoite osiągi a przy tym jest bardzo pojemny i wygodny.
PLUSY
- Nietuzinkowy wygląd.
- Wytrzymałe jednostki napędowe.
- Przyzwoite osiągi.
- Komfort podróżowania.
MINUSY
- Podatne na uszkodzenia paski napędowe osprzętu.
- Skomplikowane zawieszenie.
Dostępność części zamiennych:
Oryginały – dobra.
Zamienniki - dobra.
Ceny części zamiennych:
Oryginały – drogie .
Zamienniki – na przyzwoitym poziomie.
Awaryjność:
Średnia