Opel Vectra - Hi-END w limuzynie!
Celem całego przedsiewzięcia było osiągniecie przyjemnego niemęczacego brzmienia w aucie. Zestaw został zabudowany jako "stockowy" czyli dyskretny, maksymalnie integrujący się z autem i przypominający fabryczne wyposażenie.
Źródłem dźwięku w Oplu jest kultowy już odtwarzacz CD Alpine 9812. Mimo, że radio swoją premierę miało kilka lat temu to nadal jest produkowane i dostępne na rynku. Niepodważalnym atutem tego radia jest bowiem oprócz doskonałego brzmienia także optymalne wyposażenie. Na pokładzie mamy do dyspozycji korekcję czasu (co pozwala zbudować optymalny trójkąt stereo wirtualnie odsuwając od słuchacza lewe głośniki na tę samą odległość co prawe), Magistralę Ai-NET (umożliwiający podłaczenie zewnętrznego procesora dzwięku), Łącze MobileHub do Nokii, współpracę ze zmieniaczem DVD.
Midbasy powędrowały w zmodyfikowane jedynie od wewnątrz miejsca fabryczne. Dzięki zastosowaniu solidnych paneli udało nam się zmieścić pod tapicerką 165mm niskośredniotonowce wymagające naprawdę głębokiego montażu. Pomógł w tym dystans wykonany z mdf o grubości 30mm. Dzięki temu cała konstrukcja razem z głośnikiem zmieściła się pod fabryczną kratką.
Zakres niskośredniotonowy prztwarza głośnik Dego z seri PO 650. Za sekcję średnio-wysokotonową odpowiada jedwabna kopułka 25mm. Jest to konstrukcja jednej z największych fabryk głośników w Niemczech. Głośnik średnioniskotonowy ma papierową membrana na stalowym koszu, do którego przymocowany jest duży i bardzo silny magnes. Tweetery po kilku próbach odsłuchowych umieszczone zostały na osłonach lusterek i wykończone czarną gustowną skórą. Wszystko zostało spięte zwrotnicą z możliwością regulacji poziomu głośności tweetera. Świetna odpowiedź impulsowa i wyrównane pasmo to największe atuty zestawy Dego.
Zabudowa bagażnika kryje w sobie wzmacniacz firmy Axton. Jest to model 5 kanałowy C609. Sekcja 4 kanałowa napędza przednie głośniki a monoblock suba. Mimo przeciętnej mocy 4x55rms+170rms Axton gra bardzo przejrzyście i naturalnie. A niedobory mocy ujawniają się dopiero przy bardzo głośnych odsłuchach. Bass traktuje bardzo spokojnie i dojrzale. Nie drażni naszych uszu i jest jednym z lepszych wzmacniaczy w swojej klasie.
Zabudowa jaka jest w Vectrze ma dwie bardzo ważne zalety: mała zajętość miejsca, perfekcyjne zabezpieczenie urządzenia. Instlacja przeprowadzona została z milimetrową dokładnością - liczył się tu bowiem każdy centymetr wysokości. Elementy zostały spasowane i połączone z elementami nadwozia w sposób bezinwazyjny. Dzięki temu bagażnik zachował swą pierwotną postać i funkcję. W kole ukryta została skrzynia głośnika niskotonowego - 25cm subwoofer kultowej już marki JL Audio, który tworzy idealne uzupełnienie dla zestawu głośników przednich. Model 10W2-4 to klasyczna jednocewkowa konstrukcja. JL dzięki niezwykle dużemu ruchowi membrany i odpowiednimi parametrami umożliwia lineraną pracę już w bardzo niewielkiej obudowie. Mimo, że przetwornik gra skrzyni zamkniętej to nawet w nadwoziu typu sedan basu nie brakuje.
Podsumuję go tak: ma same wspaniałe brzmieniowe zalety, niezwykle rzadko spotykane razem (dynamikę, kontrolę, scenę, precyzję, detaliczność i przyjemną muzykalność) i tylko jedyną wadę wszystkich zestawów klasy hi-end - nie da się na nim słuchać kiepsko zrealizowanych płyt. Co najważniejsze właścicel jest zadowolony!