O tym, że na gazie jeździ się taniej wie wielu, ale ?...
O tym, że przeróbka auta na gaz zwraca się dużo szybciej niż kilka lat temu wiedzą tylko ci którzy przeszli na gaz przed kilkoma laty i właśnie oddają do adaptacji kolejne auto. W 2007 roku jeżdżąc na gazie oszczędziliśmy średnio, aż 186^ zł na 1000 km.
Trudno pamiętać ceny sprzed kilku lat. Warto przypomnieć w szczególności te dotyczące eksploatacji auta oraz opłacalności montażu instalacji gazowych. Instalacje gazowe podlegają ciągłym ewolucjom. Proponuję wrócić do roku 2001, gdy na polskim rynku były już dostępne te same generacje instalacji jak dziś (I-sza, II-a i IV-ta):
Korzyści z adaptacji auta na gaz w roku 2007 w porównaniu do roku 2001.
Porównując sytuację w minionym roku do tej sprzed roku 2001 dostrzegamy, że:
- poziom inwestycji niezbędnej dla adaptacji auta na zasilanie gazowe uległ zdecydowanemu obniżeniu ;
- przebieg auta dla uzyskania zwrotu inwestycji znacząco się skrócił;
- opłacalność eksploatacji auta na gazie aktualnie jest większa .
Porównanie wybranych aspektów dotyczących zasilania gazem
Powyższe analizy wskazują, że adaptacja auta na gaz przynosi coraz większe korzyści nie tylko w postaci oszczędzanych pieniędzy (w 2007 roku 186 z zł na każde 1000 km), ale także w zakresie gwarancji na usługi oraz rozwoju technologicznego instalacji gazowych.
Nic nie wskazuje na to ,żeby korzyści z jazdy na gazie najbliższych latach miały ulec zmniejszeniu. Wręcz przeciwnie. Przynależność Polski do UE ,której celem jest wspieranie rynku paliw ekologicznych, a lpg do takich się zalicza, zapewnia Polsce dalszy rozwój branży autogazu.