Nowe BMW serii 5 od marca 2010!
Nie tak dawno przedstawialiśmy na łamach AutoCentrum.pl wyśledzony przez dziennikarzy nowy model serii 5 a teraz możemy przedstawi go już oficjalnie. Limuzyna BMW, która oznaczona numerem 520 pojawiła się w 1972 roku, otwierając wówczas nową klasę, doczekała się dziś kolejnej odsłony.
Tradycyjnie już kolejna odsłona słynnej „piątki" nie ustępuje swym poprzednikom elegancją ani urodą. Na pierwszy rzut oka stanowi ona niezłą mieszankę modeli innej klasy. Trochę z 7-ki, trochę z 3-ki ale co najważniejsze zachowuje podobnie jak w poprzednim modelu swój dynamiczny charakter. Przedstawiona limuzyna, która na najbliższym, Genewskim salonie w marcu 2010 roku świętować będzie swoją premierę ma 4,90 metra długości a rozstaw osi stanowi 2,96 metra.
Wygląd samochodu świadczy o niemałym skoku w przód jeśli chodzi o serię 5. Z przodu auto przypomina bardzo dwuosobowy model Z4 a także najnowszą odsłonę 5 GT. Zaokrąglono kanty znane z poprzedniego modelu i dzięki temu auto wygląda na bardziej masywne. Szczególnie boczna linia i tylna część sprawia, że patrząc na ten model, na myśl przychodzi najnowsza 7-ka. Na szczęście BMW trzyma się swych tradycji dość surowo więc zachowane proporcje świadczą, że nowa 5-ka nadal przypominać będzie nam o swym przeznaczeniu jako „sportowej limuzyny dla szefa".
Wnętrze tej limuzyny przypomina bardzo najnowszą wersję 5 GT. Wykonane w dynamicznym stylu , bardzo estetycznie z wieloma przyjemnymi detalami. Mile zaskakuje szeroka, środkowa konsola na której znajduje się centrum dowodzenia systemu iDrive oraz hebel zmiany biegów. Uwaga, w wersji 550i standardowo znajdować się będzie ośmiobiegowy automat. Auto oferuje bardzo dużo miejsca dla kierowcy oraz bocznego pasażera, niestety pierwsze opinie testujących kierowców zapowiadają, że pasażerowie siedzący z tyłu, nie będą mieli już tak wygodnie. Bagażnik, podobnie jak u poprzednika, dysponuje pojemnością 520 litrów.
Nowe BMW serii 5 to oczywiście źródło technicznych udoskonaleń i najróżniejszych patentów. Dostępny będzie asystent parkowania, który podobnie jak w nowym Golfie znajduje miejsce i sam wciska się w lukę. Kierowca operuje tylko pedałem gazu i hamulca. Jeśli system działać będzie jak we wspomnianym Golfie 6, to tylko pogratulować. Zamówić można również system umieszczonych z tyły jak i z przodu kamer, przekazujący obraz na centralny monitor. Dla chętnych znajdzie się też inteligentny tempomat, który zachowywać będzie bezpieczny odstęp między poprzedzającym nas autem a w razie nagłej sytuacji, prędko wyhamuje auto.
Dbanie o bezpieczeństwo popchnęło również producenta do zamontowanie kamer termowizyjnych, które podczas jazdy nocą ostrzegą nas przed wszelkimi, żywymi istotami przy drodze.
Godna uwagi jest szeroka gama dostępnych silników. V8, trzy wersje sześciocylindrowe i dwa Diesle. Najpopularniejszy, według producenta ma stać się czterocylindrowy silnik diesla o mocy 184 KM wyposażony w system „Start – Stop", zużywający tylko 5 litrów oleju napędowego na 100 km. Cena tej wersji to 39 900 euro. Dla miłośników mocnych wrażeń BMW oferuje flagowy model 550i wyposażony w V8 o mocy 407 KM. Za tą przyjemność trzeba jednak zapłaci ponad 70 000 euro.
Po dopłacie 2200 euro, 8- stopniowy automat z wersji 550i może się znaleźć w każdym innym modelu. Na życzenie dostępny jest też system odzyskiwania energii, mechaniczne dyfuzory czy dla tych co lubią się pobawić wyświetlacz pokazujący moment, w którym najlepiej zmienić bieg.
A zatem czekamy do marca!