Najszybszy Evo wszech czasów
295 KM i od zera do stu kilometrów na godzinę w 5,4 sekundy! Takie są sportowe możliwości nowego Mitsubishi Lancer Evo X. Jeśli jednak to nie wystarczy, japońscy specjaliści proponują pakiet, w którym znajdziemy jeszcze ponad 100 KM więcej.
Lancer Evo X FQ – 400 to najnowsza broń z „Kraju kwitnącej wiśni", który zapewne doskonale radzi sobie zarówno na zwykłych ulicach, jak i na iście wyścigowych czy rajdowych trasach.
Najszybsze Evo
Najszybszego i najbardziej ekstremalnego Lancera jaki został nam przedstawiony napędza dwulitrowy agregat generujący moc 409 KM. Nowa turbosprężarka i zmodyfikowany układ wtryskowy zapewniły mu większą wydajność i lepsze osiągi od dotychczas pokazywanych światu ewolucji. Maksymalny moment obrotowy wzrósł tutaj do dumnej granicy 525 Nm. Dzięki doświadczeniu w zapewnianiu wspaniałej trakcji i wyśrubowanych wartościach jednostki napędowej, nowy Lancer przyspiesza od 0 do 100 kilometrów na godzinę w 3,8 sekundy. Aby łatwiej zrozumieć co oznacza to w praktyce, możemy powiedzieć, że Evo FQ – 400 „gra" teraz w tej samej lidze co mercedes SLR McLaren, Porsche 911 Turbo czy Audi R8 5,2 FSI quattro. Brzmi to naprawdę powalająco. Prędkość maksymalna została elektronicznie ograniczona do 250 km/h.
Technologia 4x4 S - AWC
Wspaniała historia startów w rajdach samochodowych i długoletnia tradycja budowania napędów na cztery koła była inspiracją do stworzenia systemu S – AWC (Super All Wheel Control). System ten ściśle współpracuje z centralnym dyferencjałem ACD (Activ Center Differential) oraz AYC (Activ Yaw Control) pomagającym uniknąć nadsterowności pojazdu rozdzielając moc między prawymi a lewymi kołami samochodu. Do tego nowy system S – AWC zbiera dane z systemów bezpieczeństwa takich jak ABS oraz systemu kontroli trakcji co w praktyce ma zapewnić kierowcy bardzo dobrą przyczepność bez względu na to czy porusza się on po asfalcie, szutrze albo śniegu.
Agresywna sylwetka
Evo X podobnie jak poprzednie modele charakteryzuje się dającym do myślenia, odważnym wyglądem. W wersji FQ – 400 inżynierowie poszli jeszcze o krok dalej. Dodano więcej wlotów powietrza, podwójne wydechy zgrabnie zintegrowano z tylnym dyfuzorem i umieszczono centralnie w postaci jednego elementu. Do tego dodano 18 calowe felgi, zmodyfikowany układ hamulcowy o zwiększonej skuteczności i usprawniono zawieszenie. Wewnątrz znalazły się fotele Recaro i szelkowe pasy, specjalny drążek hamulca ręcznego i wykończenia z karbonu.
Bezpieczeństwo i komfort jak w limuzynie
Pomimo sportowego przeznaczenia nowego Lancera Evo, pasażerowie wcale nie muszą się zamartwiać o bezpieczeństwo i kulturę jazdy. FQ – 400 seryjnie wyposażono w siedem poduszek powietrznych, zestaw Audio z dyskiem twardym o pojemności 30 gigabajtów, nawigację, DVD oraz zestaw głośnomówiący. Na wykończenia wnętrza nie pożałowano wysokiej jakości materiałów a miejsca wystarczy dla pięcioosobowej rodzinki o wysokim temperamencie.
Lancer Evo to samochód o wspaniałej rajdowej tradycji pełnej mnóstwa sukcesów. Jego styl i muskularny wygląd czynią go wyjątkowym a wersja FQ – 400 dokłada do tego osiągi aut z najwyższej i najdroższej półki. Na razie dostępny jest tylko w wielkiej Brytanii a jego cena wynosi 55 000 euro. Nie jest znane czy i kiedy pojawi się na naszym rynku.