Najszybsze auto w Europie? - Toyota Supra
W Polsce powstaje samochód o mocy 1400 KM, który osiągać ma prędkość 400 km/h. Pomaga w tym turbina o 10-centymetrowej średnicy wlotu/wylotu. Nie wierzycie? Wersja 1250-konna już ustanowiła oficjalny rekord naszego kraju - 361,92 km/h, a nowa powstaje przez jej modyfikację
Oficjalnie najmocniejszy i najszybszy samochód w naszym kraju został zbudowany od początku do końca przez Perfect Service – JSS (Japan Sport Service). Nadwornym mechanikiem od początku projektu, czyli od 2004 roku był Jacek Wicenciak, właściciel JSS. Dzięki jego wiedzy oraz determinacji Piotra Dobrowolskiego powstał opisywany bolid. Cały silnik został zbudowany w oparciu o kute elementy z USA. Zamiast dwóch sekwencyjnych turbin JSS zamontował jedną wielką turbinę o średnicy wlotu/wylotu – aż 10 cm.
Dzięki współpracy Działu Tuningu JC Auto S.A. z Shell oraz Michelin w 2006 roku, pobito oficjalny rekord prędkości Polski, uzyskując 361,92 km/h. Dział Tuningu JC Auto, zachęcony sukcesem postanowił razem z firmami Shell, Michelin, PPG oraz firmą Aplhard rozpocząć budowę ulicznego potwora. Plan to zbudowanie najszybszego auta ulicznego w Europie o mocy 1400 koni mechanicznych. Prędkość maksymalna wynosić ma ponad 400 km/h. Podstawą wehikułu będzie najszybsza Toyota w Europie. Wizualnym ideałem do doścignięcia są bolidy zbudowane na bazie Toyoty Supry startujące na japońskich torach w wyścigach JGTC.
Miesięczne prace zaowocowały wyjątkowym projektem wykonanym przez firmę Neodesign, który daje możliwość zamontowania super szerokich robionych na zamówienie, amerykańskich kół CCW o wymiarach przód – 20" × 11", tył – 20" × 15". Opony to sprawdzone przez Tuning Division JC Auto „gumy" Michelin: z przodu 295/25 ZR 20 95Y Pilot Sport 2 – PS2, a z tyłu – 335/30 ZR 20 104Y N0 Pilot Sport 2 – PS2.
Nowa karoseria zostanie wykonana z karbonu oraz kevlaru (tworzywa stosowane w myśliwcach – charakteryzują się wyjątkową wytrzymałością oraz minimalną wagą). Neodesign dołożył wszelkich starań aby aerodynamika odgrywała pierwszoplanową rolę, dlatego też projekt nie wszystkim może się podobać. Niewątpliwie jest jedyny w swoim rodzaju.
Wyjątkowa karoseria zasługuje na wyjątkowy lakier, PPG Polska zajmie się dobraniem unikalnego lakieru do najszybszego samochodu w Polsce i miejmy nadzieję także w Europie. Najprawdopodobniej będzie to czarny kolor z wyjątkowymi efektami optycznymi, jakimi? Przekonacie się sami jak tylko projekt zostanie zakończony.
Kolejnym etapem w pracach nad Suprą będzie modyfikacja 1250-konnego silnika w celu uzyskania większej mocy. Konsekwencją dużej turbiny jest spory lag (turbo dziura) w celu pozbycia się tego efektu ubocznego, zostanie zamontowana instalacja podtlenku azotu firmy Highpower Wizards of NOS. Układ korbowo-tłokowy będzie wykonany z kutych elementów robionych na zamówienie w Japonii.
Następujące elementy zostaną zamontowane w aucie:
- trzytarczowe sprzęgło Exedy,
- zawieszenie śrubowe Apex,
- kompletny układ wydechowy Piper,
- ostre wałki Piper Cams 272 stopnie,
- komputer Maximizer firmy Highpower (zastąpi kontrolę trakcji Race Logic),
- wzmacniacz zapłonu Mega Spark firmy Perfect Power,
- szerokopasmowa sonda Perfect Power,
- komputer typu stand alone Perfect Power XMS do sterowania pracą silnika,
- elementy zawieszenia Powerflex (w celu poprawienia właściwości jezdnych),
- tarcze i klocki Black Diamond,
- metalowe przewody hamulcowe Black Diamond,
- dwa zaworki Ecotek CB26-P,
- w celu zmniejszenia temperatury w chłodnicy dodatek Pro Blend - temperatura spadnie o 10 stopni przy zachowaniu tych samych warunków pracy,
- turbo timer Auto Gauge,
- shift light Auto Gauge,
- kolektor wydechowy zostanie owinięty taśmą Thermo-Tec w celu przyspieszenia prędkości spalin, dodatkowo by jeszcze lepiej osłonić elementy silnika od rozgrzanego kolektora taśmę pokryjemy sprayem termoodpornym Thermo-Tec,
- short shifter B&M,
- śruby ARP.
Ponieważ Supra będzie autem ulicznym nie można było zapomnieć o wygodzie kierowcy oraz pasażerów. Nagłośnieniem auta zajmie się firma Alphard, która wykona wyjątkową instalację car-audio o mocy 2000 Watt. W samochodzie znajdzie się multimedialna jednostka centralna z której sygnał trafiać będzie do procesora dźwięku, następnie do trzech wzmacniaczy a z nich do dwóch zestawów dwudrożnych z przodu oraz dwóch subwooferów znajdujących się w bagażniku. Dodatkowo w zagłówkach foteli zostaną zamontowane monitory do oglądania TV oraz filmów DVD.
całość została pięknie zaprezentowana, konieczna będzie nowa tapicerka. Skóra oraz alcantara znajdzie się na wszystkich fotelach, boczkach a nawet na desce rozdzielczej. Środek bolidu będzie równie wyjątkowy jak karoseria. Relacje z prac są na bieżąco prezentowane na stronie: tuning.jcauto.pl