LPG nie jest już wyłączną domeną silników benzynowych
W roku 2013 branża LPG oferuje swoim klientom znacznie więcej w porównaniu do lat minionych. Istnieje możliwość adaptacji do jazdy na LPG prawie każdego samochodu, bez względu na ilość cylindrów, pojemność czy moc silnika oraz jak się okazuje, rodzaju paliwa.
Oferta rynku, jest kompleksowa. W ofercie branży znajdują się instalacje zarówno do samochodów sprzed roku 2000 roku jak i tych najnowszych. Dostępne są również instalacje do wybranych samochodów z silnikiem bezpośrednim. Rok 2013 to okres w którym zasilanie gazowe nie jest już wyłączną domeną silników benzynowych. LPG wykorzystuje się także do zasilania samochodów z silnikiem Diesla.
Oszczędności związane z obniżaniem kosztów eksploatacji samochodów to jeden z głównych tematów prawie każdego kierowcy. Ubezpieczenia, przeglądy, części zamienne, oleje, świece, nawet płyny do spryskiwaczy, to tematy wciąż żywe. Porównujemy, wybieramy, przeszukujemy fora internetowe. Wszystko po to aby kupić to co najlepsze w najlepszej cenie. Jednak wciąż najważniejszym i największym kosztem są wydatki na paliwo.
Branża motoryzacyjna pracuje nad samochodami nie tylko ekologicznymi ale przede wszystkim bardziej ekonomicznymi. Na rynku mamy samochody np. hybrydowe, elektryczne. Ale oferta jest wciąż bardzo ograniczona i stosunkowo droga.
Jak na razie jedynym paliwem do którego przekonało się i wciąż przekonują się nowi kierowcy, jest LPG. Według danych POGP, roku 2012 ogólna ilość samochodów zasilanych gazem skroplonym LPG w Polsce wyniosła 2 615 tys. szt.
LPG jest łatwo dostępne wg danych POGP, w Polsce na dzień 31.12.2012 roku działało 5600 stacji autogazu. To dużo. W praktyce, punk tankowania LPG jest już standardowym wyposażeniem nie tylko samodzielnych stacji ale również dużych koncernów paliwowych.
Na LPG jest po prostu taniej. Wydatek na montaż zwraca się stosunkowo szybko nawet jeśli policzymy przeglądy gwarancyjne instalacji i podwyższone ceny kontroli na stacji diagnostycznej lub np. koszty kredytu, jeśli chcielibyśmy dokonać zakupu na raty.
Przystosowanie samochodu do jazdy na LPG nie stwarza obecnie nawet najmniejszego problemu. Wybór zarówno spośród zakładów montujących jak i instalacji jest ogromny.
Jazda na gazie przynosi wymierne korzyści ekonomiczne co ma wpływ na niesłabnące zainteresowanie i rozwój segmentu samochodowych instalacji gazowych. Oszczędności związane ze zmianą paliwa są znaczące. Zwrot z inwestycji zarówno przypadku samochodów z silnikiem benzynowym jak i Diesla zależy od ilości przejechanych kilometrów. Im więcej jeździmy, tym oszczędności są większe a zwrot z zakupu szybszy.