Fleet Market 2011 - Relacja z targów
III edycja targów FLEET MARKET, które odbyły się pod koniec listopada (29.11.2011r.) w Warszawskim Centrum EXPO XXI okazała się wielkim sukcesem. Dopisali uczestnicy, wystawcy i prelegenci. Ponad dwa tysiące gości i ponad setka wystawców szczelnie wypełnili 4000 m².
Targi FLEET MARKET to znakomite miejsce na zdobycie kontaktów, wymiany wiedzy z zakresu prawa, zarządzania, finansowania, telematyki oraz techniki motoryzacyjnej. Nic dziwnego, że targi FLEET MARKET okazały się sukcesem frekwencyjnym i cieszyły się niezwykłym zainteresowaniem mediów. Patronem była m.in. telewizja biznesowa TVN CNBC, Onet.pl Moto czy magazyn Auto Świat, FORBES, Fleet Europe, ale także przedstawiciele innych redakcji, których na targi akredytowało się ponad pięćdziesięciu.
Uczestników na targi flotowo-motoryzacyjne organizowane przez firmę Fleet Meetings przyciągnęły nie tylko ogólnopolskie premiery samochodowe oraz nowości flotowe, ale przede wszystkim bogaty program seminaryjny. Na uwagę zasługuje na pewno niezwykle ciekawa merytoryka, której głównym elementem była bezprecedensowa debata prowadzona przez Wojciecha Drzewieckiego z SAMAR'u z udziałem 12 wybitnych prelegentów. Temat debaty brzmiał: "Ekologiczne napędy, a Polska rzeczywistość podatkowa”.
Premier czar
Równolegle do części wykładowej odbywały się inne atrakcje przygotowane wraz z naszymi partnerami dla gości. Rozliczne konkursy z atrakcyjnymi nagrodami, symulatory dachowania przywiezione przez Akademię Jazdy Opel i firmę PZU, symulatory rajdowe i wiele innych. Był to tylko miły przerywnik między wizytami na stoiskach naszych partnerów, ponieważ trwające od godziny 8 rano do 17 targi obfitowały w motoryzacyjne premiery, których łącznie było 12! Jedną z najważniejszych premier targów FLEET MARKET była nowa generacja Hyundai’a i30. Pokazano jeszcze model przedprodukcyjny, który już w przyszłym roku trafi do produkcji. Na targach FLEET MARKET nie zabrakło również nowych technologii i pojazdów elektrycznych oraz hybrydowych. Największą ekspozycję bezszelestnych samochodów miało Renault, które zaprezentowało modele Fluence Z.E. oraz Kangoo Z.E. Ten ostatni pojazd został pod koniec listopada wybrany przez europejskich dziennikarzy Samochodem Dostawczym 2012 roku. Była to pierwsza prezentacja targowa tego samochodu w Polsce. Samochodów elektrycznych nie brakowało również na ekspozycji Peugeota, który promuje miejski samochód iOn. Swoją polską premierę na targach FLEET MARKET miał crossover Peugeot 3008 HYbrid4, którego przednią oś napędza klasyczny silnik wysokoprężny, a tylną motor elektryczny. Stoisko tej firmy uatrakcyjniał Peugeot RCZ uznany najpiękniejszym samochodem 2009 roku. Citroën promował serię modeli DS: kompaktowego DS4 oraz sportowego DS3 Racing. Aż dwie interesujące premiery pokazał Opel. Zwiedzających zelektryzował nowy, elektryczny model segmentu D, czyli Opel Ampera. Równocześnie też pokazano najnowszą generację kompaktowego minivana, czyli Zafirę Tourer. Premier nie zabrakło na stoisku Mercedesa, gdzie zadebiutował nowy SUV Mercedes klasy M oraz kompaktowy minivan – Mercedes-Benz klasy , w sali konferencyjnej zaś zwinny, elektryczny Smart. Pierwszy raz w Polsce mogliśmy oglądać także najnowszy model Subaru XV. Był to pokaz przedpremierowy, który cieszył się olbrzymim zainteresowaniem. Z kolei na stoisku Seata flotowcy mogli zobaczyć m.in. model Exeo po faceliftungu, a także nową generację vana Alhambra, który z początkiem grudnia trafił do sprzedaży w Polsce. Kia zaprezentowała trzydrzwiową wersję Picanto oraz Rio. Ten ostatni wyposażono w 1.4-litrowy silnik wysokoprężny o mocy 90 KM, który nie jest jeszcze oferowany w Polsce. Fiat, oprócz znanej już Alfy Romeo Giulietta i Jeepa Grand Cherokee, promował nowego pikapa zbudowanego na bazie modelu Doblo – Work Up. Premiery, chociaż bez oficjalnych odsłonięć, a w przypadku jednego koncernu, nawet ze specjalnym zasłonięciem, miały także Chevrolet Camaro i Toyota Avansis. Amerykański muscle car będzie sprzedawany w Polsce i sami jesteśmy ciekawi, jakim będzie się sieszył zainteresowaniem. Natomiast o przyszłość nowej Toyoty Avensis, szczególnie we flotach nie należy się martwić. Ciekawym pomysłem na pokazanie auta było to, że był całkowicie zasłonięty i aby go zobaczyć trzeba było przejść specjalny labirynt.
Nie zapomniano również o tematyce bezpieczeństwa. Na stoisku Akademia Jazdy Opel mogliśmy oglądać jeden z dwóch w Polsce Skid Car’ów – To najnowsze rozwiązanie z dziedziny szkoleń z bezpieczeństwa i doskonalenia techniki jazdy samochodem. Pokazano również aż dwa symulatory dachowania: na stoiskach PZU (Volvo) oraz Akademii Jazdy Opel (Opel Astra GTC).
Gratką dla miłośników samochodów była ekspozycja amerykańskich muscle car’ów – na stoisku Chevroleta mogliśmy podziwiać model Camaro, który trafia do oficjalnej sprzedaży w Polsce, a na stoisku BP diabelsko szybkiego Forda Mustang Shelby GT 500. Samochody co prawda niezbyt flotowe, ale widać było po zainteresowaniu zwiedzających jakie budzą emocje.
Bardzo wiele ciekawych ofert znajdowało się także na pozamotoryzacyjnych stoiskach naszych partnerów. Firmy oponiarskie przygotowały premiery nowych opon – Bridgestone Blizzak LM-80 oraz Platin RP50 Winter, podobnie koncerny paliwowe czy firmy finansujące przyjechały na FLEET MARKET z nowymi produktami. Škoda, która zaprezentowała nowy program serwisowy- SPF AutoTeam do obsługi posprzedażnej Klienta Flotowego w ramach Serwisowego Programu Flotowego, oprogramowanie Automonitoring 2 firmy CMA Automonitoring, które pozwala na jeszcze bardziej skuteczniejsze zarządzanie polskim parkiem samochodowym, nowa oferta PKN ORLEN – viaTOLL – opłaty drogowe kartą FLOTA w trybie odroczonej płatności. Frekwencja była tak duża, że przy każdym stoisku przez cały dzień trwania targów było wielu klientów biznesowych.
Konkursy i niespodzianki
W licznych konkursach zarówno sprawnościowych, jak i wizytówkowych, można było wygrać mnóstwo atrakcyjnych nagród, np. samochody do nieodpłatnego użyczenia (np. Volkswagen Passat CC na stoisku 99rent, Fiata Freemonta, Chevroleta Orlando, Mazda CX7), Kurs Bezpiecznej Jazdy PZU, zaproszenia VIP na mecz Ligii UEFA: Legia Warszawa - PSV Eindhoven (od Seata), dwa zestawy systemu ostrzegania przed kolizją Mobileye® z możliwością miesięcznych testów (na stoisku PC NET SERVICE). Do wygrania były również komplet opon Michelin Alpin A4, kurtki narciarskie marki Columbia od Motointegrator Flota oraz zestaw autorskiej nawigacji samochodowej - NAVTO, gdzie sam Sobiesław Zasada, Redaktor Honorowy Magazynu Fleet, użyczył swojego głosu i prowadzi po meandrach dróg.Rozładować stres można było bawiąc się na jednym z wielu symulatorów jazdy, m.in. na stoiskach Raiffeisen Leasing S.A. czy Renault. Przy okazji można było skorzystać z usługi karykaturzysty na stoisku VB Leasing, a na stoisku Policji sprawdzić (bez konsekwencji) liczbę punktów karnych czy zobaczyć jak wygląda radiowóz oraz zobaczyć archiwalne dokumenty i akcesoria MO.
Wyróżnienia podczas Fleet Market
Podczas targów FLEET MARKET organizatorzy przygotowali już tradycyjnie wyróżnienia Fleet Leader 2011. W tym roku trafiły do 17 wyróżnionych firm i osób. Poznaliśmy także listę wyróżnionych w plebiscycie Ludzie Dekady Branży Flotowej 2001 – 2011. Ten plebiscyt miał za zadanie uhonorować ludzi, którzy przez ostatnią dekadę działali w branży flotowej i zasłużyli się wyjątkowym zaangażowaniem. Lista nazwisk liczyła prawie 170 pozycji, a podczas trwania targów wszyscy wyróżnieni byli prezentowani na olbrzymim telebimie oraz w wyjątkowym wydaniu magazynu Fleet, który także miał premierę na targach.
Także koncerny i firmy, które zaangażowały się w Długodystansowy Test Flotowy podczas targów odebrały Certyfikaty Uczestnictwa w projekcie organizowanym przez miesięcznik Fleet wraz partnerami: PSM, ITS, SKFS oraz Automobilklub Polski. Certyfikaty zostały przyznane sześciu firmom: Chevrolet Poland Sp. z o.o. (Chevrolet Spark i Aveo), Renault Polska Sp.z o.o. (Renault Megane Grand Tour, Fluence), Peugeot Polska Sp. z o.o. (Peugeot 508 SW), Kia Motors Polska Sp. z o.o. (KIA cee'd), Bury Sp. z o.o. (Zestał głośnomówiący CC9060 Plus), BP Europa SE, Oddział w Polsce (paliwo BP Ultimate).
Wszystkim partnerom, sponsorom, prelegentom a w szczególności gościom dziękujemy za tak liczne przybycie, przygotowanie tylu atrakcyjnych stoisk, a przede wszystkim takiej wyjątkowej atmosfery.