Dziesięć najpiękniejszych modeli BMW
BMW (Bayerische Motoren Werke) to bez wątpienia piękna marka, która w swojej historii niejednokrotnie potrafiła zadziwić odbiorców. Marka, którą w Polsce jedni postrzegają za producenta solidnych pojazdów a inni samochodów dla chłopców o sportowym odzieniu. Ale marka BMW to nie tylko producent pospolitych modeli serii 3 lub 5 czy dostojnych 7mek.
W zbiorach firmy, która początkowo produkowała silniki lotnicze znajdują się istne piękności i niejednokrotnie bardzo kontrowersyjne pojazdy, którym nie brak motoryzacyjnego piękna. Spróbujmy zatem cofnąć się w czasie i przyjrzeć się dziesięciu najpiękniejszym samochodom marki BMW.
O gustach się nie dyskutuje więc zapraszamy do własnej numeracji poszczególnych modeli.
10. BMW Z8. (2000 – 03) Zbudowany w nawiązaniu do modelu 507. Jeden z najpiękniejszych aut młodych (ostatnich) lat. Na szczególną uwagę zasługują jego potężne osiągi. Silnik 4941 ccm, V8, 400 KM i 4,7 sek 0-100km.
9. BMW serii 3 (2007) Powrót do poprzedniej solidności. Model, który z powrotem zaczął zaskakiwać piękną i zgrabną sylwetką. Wersja cabrio jest po prostu wyjątkowa.
8. BMW serii 6 (1976) W latach 70tych BMW było na samym szczycie motoryzacyjnego świata. O dużym zużyciu paliwa nikt wówczas nie mówił. Silnik 3 litrowy dysponował mocą 206 KM a zespół fabryczny dominował w Mistrzostwach Europy Samochodów Turystycznych.
7. BMW 328 (1936) Wersja sportowa stała się zwycięzcą Mille Miglia. Samochód, o którym pisaliśmy już na łamach AutoCentrum.pl. Jest jednym z najbardziej poszukiwanych klasyków i jednym z najdroższych modeli BMW.
6. BMW 2002 (1968 – 75) Kiedy patrzymy na niego dziś, nikt nie może uwierzyć, że kiedyś istniały tak małe modele BMW. Był pierwszym w Europie seryjnie produkowanym samochodem z silnikiem turbodoładowanym. Moc silnika została zwiększona do 170 KM co wówczas było bardzo imponujące.
5. BMW Isetta. (1955) Komiczna konstrukcja, gdzie front auta spełniał rolę drzwi. Samochód z półki Mini i Fiat 500. Czy też powróci do produkcji?
4. BMW 501 (1951) Piękna limuzyna o linii przypominającej Jaguara. Elegancka i nie starzejąca się sylwetka. Dzięki modyfikacji silnika z modelu 326 stał się zalążkiem słynnej serii rzędowych, sześciocylindrowych silników o pojemności 2 litrów.
3. BMW M1. Włoskie korzenie i współpraca z Lamborghini nadają mu wyjątkowości. Pierwszy samochód BMW z centralnie umieszczonym silnikiem. 3,5 litra, rzędowa szóstka i 277 KM. Liczba 450 wyprodukowanych sztuk sprawiła iż jest on nie lada kąskiem dla kolekcjonerów. Być może niebawem w sprzedaży pojawi się kolejna odsłona BMW M1.
2. BMW 2800. Jeden z ostatnich klasyków lat siedemdziesiątych należący do grupy najpiękniejszych Coupe z całego świata. Silniki osiągały moc blisko 200 KM a samochód rozpędzał się do 220 km/h.
1. BMW 507 (1956) Ikona stylu, piękna i tylko 252 wybudowane egzemplarze. Już w latach 50tych ten kabriolet dzięki silnikowi 3,2 litra V8 rozpędzał się do 200 km/h. Niestety był znacznie za drogi by odnieść rynkowy sukces.