Dziennikarskie XI Grand Prix Fiata a.d 2004
Prawie 100 dziennikarzy polskich specjalizujących się w tematyce motoryzacyjnej wzięło udział w tradycyjnym już XI Grand Prix Fiata 2004.
Mimo listopadowej aury zorganizowano imprezę dziennikarską przez
Autoklub Dziennikarzy Polskich i Fiat Auto Poland
, która odbyła sięw Kielcach na torze w Miedzianej Górze
.Część sportową zapewnił Automobilklub Świętokrzyski a samochody do jazd konkursowych
zakłady Fiata z Bielska – Białej
. W roku bieżącym „ujeżdżano"Samochody Roku – Fiaty Panda
, które okazały się mieć również ducha sportowego w rękach sprawnych kierowców – dziennikarzy. Próby sportowe usytuowano na torze Kielce. Było ich pięć, z tymże każdą przejeżdżano dwukrotnie. Tak więc o miejscu w klasyfikacji generalnej Grand Prix Fiata decydowała suma wyników z 10 prób KJS. Ponadto klasyfikowano indywidualnie kierowców ze znajomości przepisów o ruchu drogowym a wreszcie panie dziennikarki walczyły o Puchar Pań.Równolegle przeprowadzono klasyfikację drużynową dziennikarzy reprezentujących poszczególne redakcje. Jeżeli dodamy do tego dużą konferencję prasową na temat teraźniejszości i przyszłości prymusa na naszym rynku samochodowym Fiata Auto Poland, to czas XI Grand Prix wypełniony był w całości. Wystawa pojazdów koncernu Fiata dostępnych w kraju w tym również specjalistycznych, jak karetki, wozy serwisowe, policyjne i innych służb, etc. Istniała możliwość jazd terenowych i na torze a prezentowanych przez Fiata. Moje zainteresowanie wzbudziły jazdy prezentowanym po raz pierwszy
Fiatem Panda 4x4 oraz przepiękną Alfą Romeo GTA
, która jazda – nie kryję – dowartościowuje i sprawia ogromną satysfakcję.Tegoroczna walka na torze cechowała zaciętość, co objawiało się czasami albo ominięciem bramek a nawet jedną wywrotką – na szczęście bez konsekwencji.
Honory gospodarzy XI Grand Prix Fiata pełnili – ze strony koncernu Fiata, dyrektorzy Handlowy Fabrice d’Arche i Biura Prasowego Bogusław Cieślar a ze strony AKDP Prezes Aleksander Żyzny.
W sumie impreza bardzo udana, integrująca brać dziennikarską, dająca wiele nowych informacji o nowościach motoryzacyjnych a przede wszystkim możliwość konkurowania sportowego na takich samych pojazdach seryjnych, umożliwiając sportową ocenę ich walorów trakcyjnych. W tym roku były to
Car of the Year 2004 – Fiaty Panda
Tekst i zdjęcia: Wiesław Mrówczyński
Klasyfikacja generalna | ||
1 | Grzegorz Zakrzewski | Echo Dnia |
2 | Jan Chmielewski | WRC |
3 | Marek Wicher | Krakowski Media |
4 | Jarosław Horodecki | Motor |
5 | Jarosław Zabiega | Super Ekspress |
6 | Jacek Bieniaszkiewicz | Polskie Radio Lublin |
7 | Jacek Jurecki | Interia Kraków |