Dwugłowy smok w służbie obywatelom
To nie żaden trik z obróbką zdjęć ani żaden Fake tylko iście prawdziwy, specjalistyczny sprzęt gaśniczy. Ten pojazd z dwoma kabinami sprawia, że drużyna gaśnicza jest jeszcze bardziej wszechstronna i jest w stanie sprawniej poradzić sobie w walce z żywiołem. Ten wyjątkowy pojazd gaśniczy jest najnowszym sprzętem służącym w Szanghaju.
Straż pożarna Chin a konkretniej Fire Fighting Bureau w Szanghaju stała się inicjatorem i pomysłodawcą tego kontrowersyjnego projektu. Inspiracją do wdrożenia pomysłu w czyn była świadomość niebezpieczeństwa, jakie niosą ze sobą pożary wybuchające w długich, ciasnych tunelach miejskich autostrad. Dwu-kabinowe cudo zostało tak pomyślane, by właśnie w tych rzadkich, lecz jakże niebezpiecznych sytuacjach, zapewnić bezpieczeństwo ekipie strażackiej, i zyskiwać cenne sekundy na każdym, trudnym manewrze, który przyjdzie wykonać w wąskim tunelu.
W momencie wyjazdu do akcji gaśniczej, obie kabiny są obsadzone ekipami ludzi, Dzięki skrętowi obu osi, samochód ma możliwość zawrócenia w tunelu, swobodniejszego manewru, czy wręcz, gdy nie można zawrócić, porusza się bez problemów w obu kierunkach. W kierunku „głównym" samochód zdolny jest poruszać się z prędkością 110 km/h a w przeciwnym kierunku bez problemów rozpędza się do 90 km/h co w praktyce oznacza, iż pojazd ten zdolny jest bardzo szybko opuścić niebezpieczną strefę.
Samochód wyposażono w główny zbiornik wody o pojemności 2000 litrów oraz w dwa osobne zbiorniki z pianą, każdy po 200 litrów. Pompa wodna, połączona ze zbiornikami zdolna jest przepompować 3000 litrów cieczy na minutę. Podczas gaszenia szalejącego w tunelu pożaru, strażacy pracują w bardzo wysokiej temperaturze. Fakt ten zmusił konstruktorów do zainstalowania po boku auta specjalnych dysz, które mają do spełnienia bardzo ważne zadanie. Rozpryskują one wodę na całe auto, tak, by chronić auto przed bezpośrednim ogniem i wysoką temperaturą. Szczególnie opony, narażone na pracę w tak trudnych warunkach skłonne są zmięknąć, narażając całą ekipę na śmiertelne niebezpieczeństwo. W każdej z kabin zamontowano monitory, rejestrujące obraz z kamer umieszczonych z tyłu oraz specjalne sensory pomocne w manewrowaniu. Do pracy w ciemnych tunelach producent przewidział specjalne oświetlenie. Oprócz ksenonowych lamp, w które wyposażona jest każda z kabin, pomocne są halogeny i szperacze, których łączna moc sięga 4.000 Watt. Po obu stronach samochodu, zderzaki wyposażono w profesjonalne wyciągarki, każda o sile uciągu równej 5 ton.
Podobne samochody pilnują już bezpieczeństwa tuneli w różnych zakątkach świata. Od 2005 roku straż pożarna w okolicach tunelu Mont-blanc jest wyposażona w podobny pojazd, zdolny sprawnie poruszać się w obu kierunkach. Jednak samochód zbudowany na potrzeby Chińskiej straży pożarnej, technicznie zaawansowany jest w sposób niespotykany dotąd na świecie. Przykład pojazdu, stojącego na straży bezpieczeństwa w Szanghaju jest wyraźnym dowodem na to, jak doskonale wykorzystuje się środki pieniężne przeznaczone na zapewnienie skutecznego ratunku podróżnym przemierzających kilometrowe tunele Chin.