Dieselgaz - innowacja na rynku motoryzacyjnym!!!
W Polsce pojawiają się kolejne auta z silnikami wysokoprężnymi z dodatkowym zasilaniem LPG. Na początku tego roku firma Elpigaz zamontowała instalacje wtrysku LPG w samochodach Iveco 2.5 TD oraz VW Transporter 1,9 TDI. Zasilanie w zastosowanych systemach dieselgaz polega na dodaniu ok. 20 % paliwa gazowego (LPG).
Dzięki dodaniu gazu zwiększa się moc i moment obrotowy silnika w stosunku do zasilania fabrycznego. Zwiększony moment obrotowy sprawia, że kierowca zmniejsza nacisk na pedał gazu i ogranicza dawkę zużywanego oleju napędowego.
Największą zaletą tej instalacji gazowej jest to, że nie ma konieczności modyfikacji silnika dzięki czemu system jest uniwersalny i można go stosować we wszystkich rodzajach zasilania silników diesla. Dużym atutem tego typu zasilania jest to, że silnik pracuje znacznie ciszej i jest bardziej elastyczny. W niektórych silnikach turbodoładowanych udaje się uzyskać moc silnika nawet o 30 % większą niż moc znamionowa silnika.
Oszczędności szacuje się na 15-20 % obniżenia kosztów eksploatacji pojazdu zasilanego systemem dieselgaz w odniesieniu do samego oleju napędowego, co przy pojazdach dostawczych i ciężarowych daje znaczne sumy oszczędności. Dodatkowym atutem jest znacząca poprawa składu i ilości spalin co podnosi znacząco walory ekologiczne silników w których zastosowano to rozwiązanie.
Dodatkową zaletą systemu gazowego w dieslach jest to, że dzięki zmniejszeniu obciążenia układu zasilania diesla zwiększa się żywotność podzespołów w układach zasilania diesla, szczególnie w systemach Common Rail, które pracują ze zmiennym ciśnieniem w zależności od obciążenia.