Czy minivan to minikamper? - Citroen C3 Picasso
Producenci tego modelu liczą na to, że wytwarzany na Słowacji C 3 Picasso stanie się w swojej klasie pojazdów nowym punktem odniesienia. Dotychczas takim uznaniem cieszył się Opel Meriva, jednak samochód Citroena wypada lepiej w bezpośrednim porównaniu takich parametrów jak np. długość i szerokość nadwozia, szerokość kabiny pasażerskiej, a także pojemność bagażnika. Czy jest tak dobry, aby nadawał się do caravaningu?
Spanie
C 3 Picasso wyróżnia się odważnym stylem, nowatorską konstrukcją i wyjątkową pomysłowością. Daleko wykracza poza standardowe zalety minivanów: wysokość siedzeń i widoczność mogą niejednemu przypaść do gustu. C 3 jest zwinny i lekko się nim kieruje. Pomimo przestronnego wnętrza można się w nim od biedy przespać wewnątrz po rozłożeniu siedzeń. Lepiej jednak pomyśleć o zainstalowaniu specjalnych namiotów dachowych do spania z drabinką, ponieważ samochód ma przedłużony tył i platforma do spania ma dobre podparcie.
Bagażnik
Konstrukcja bagażnika w C 3 umożliwia zainstalowanie w nim małej kuchenki ze zlewozmywakiem. Bagażnik jest duży. Podnoszona klapa umożliwia zainstalowanie specjalnego przedsionka ułatwiającego korzystanie z kuchenki i zlewu podczas niepogody. Do klapy bagażnika można także zamontować zewnętrzny prysznic.
Przestrzeń zewnętrzna
Samochody tego typu, choć nieprzeznaczone do caravaningu, dają się do niego przystosować poprzez zorganizowanie przestrzeni zewnętrznej np. dzięki zamontowaniu zewnętrznej rolety bocznej. W przypadku C 3 Picasso takie rozwiązanie nie ma sensu ponieważ pojazd jest zbyt niski.
Przystosowanie do caravaningu
Niestety, model ten pod względem przydatności do caravaningu pozostawia wiele do życzenia. Choć jest nowoczesny, przyjemny, ma wiele przydatnych funkcji i nawet można w nim spać nie polecamy go do wykorzystywania w turystyce kempingowej. Niestety, minivan to nie minikamper.