Crash Test - auta coraz bezpieczniejsze
Crashtest czyli testy zderzeniowe zawsze wywołują wiele emocji wśród kierowców a oprócz tego są bardzo widowiskowe. Mają na celu wykazanie bezpieczeństwa pojazdu w sytuacji, kiedy dane auto takie bezpieczeństwo ma nam zapewnić, czyli w momencie samego zderzenia. Euro NCAP w Brukseli (Belgia), jest organizacją zajmującą się sprawdzaniem nowych samochodów pod względem bezpieczeństwa. HOW SAFE IS YOUR CAR? Czyli jak bezpieczne jest twoje auto to motto, które codziennie przyświeca ich pracy. W ostatnich dniach poddali testowi kilka nowych samochodów a my pragniemy przedstawić wyniki tego testu.
C3 brakuje ESP
Osiem samochodów zostało poddanych kompletnym Crash testom. Siedem z nich otrzymało najlepszy wynik czyli pięć gwiazdek w pięciostopniowej skali. Najlepszy wynik testu otrzymały takie samochody jak: Honda Insight, Kia Sorento, Renault Grand Scenic, Skoda Yeti, Subaru Legacy, Toyota Prius III oraz Volkswagen Polo. Jedno z testowanych aut musiało zadowolić się czterema gwiazdkami a był to Citroen C3.
Co zaważyło na tym, że nowe C3 nie otrzymało kompletu punktów? Głównym powodem, jak tłumaczy Euro NCAP, był brak systemu ESP montowanego w każdym pojeździe. To znaczy, że system ESP w Citroenie C3 otrzymamy tylko w wybranych wersjach. W przypadku pozostałych modeli ESP jest dostępny jak nie we wszystkich wariantach, to przynajmniej w znacznej większości sprzedawanych aut. Elektroniczne ograniczniki prędkości stały się natomiast atutem dla Renault Grand Scenic i Citroen C3. Według ekspertów, wpływają znacznie na bezpieczeństwo i są pomocne dla kierowcy. Jeśli chodzi o siedzenia, czyli miejsce w samochodzie, z którym pasażerowie mają najwięcej kontaktu to tutaj na pochwałę zasłużyły Honda Insight, Kia Sorento i Skoda Yeti. W przypadku mocnego uderzenia z tyłu, dzięki dobrze zamontowanym zagłówkom, siedzenia są w stanie zapewnić wysokie bezpieczeństwo podróżnym. W Citroenie C3 na przykład, ten rodzaj wypadku, może okazać się tragiczniejszy w skutkach. Godna uwagi jest postawa VW Polo. W czołowym zderzeniu to stosunkowe małe auto zapewnia 90 procentowe bezpieczeństwo. Brawo!
Hybrydy przyjazne pieszym
Nowe modele hybrydowe czyli Toyota Prius III oraz Honda Insight bardzo dobrze poradziły sobie w wypadku z udziałem pieszych. Oprócz tego, że oba modele hybrydowe w tym teście zdobyły dzisiejsze pięć gwiazdek, to tym, że są tak bardzo „przyjazne" pieszym w momencie wypadku, osiągnęły już standardy, które będą obowiązywały w 2012 roku. Warto w tym miejscu wspomnieć, że Euro NCAP podchodzi bardzo krytycznie do testów z udziałem potencjalnych pieszych. Organizacja z Brukseli zawiesiła w tym wypadku tak wysoko poprzeczkę, iż w 2008 roku, w testach zderzeniowych z udziałem pieszych tylko jedna- czwarta z nowych, testowanych samochodów przekroczyła poziom dwóch gwiazdek. Tym bardziej dla nowych hybryd należą się słowa uznania. Jeśli sam pragniesz sprawdzić jak bezpieczne jest twoje auto, warto odwiedzić stronę belgijskiej organizacji pod adresem www.euroncap.com i przekonać się o tym osobiście.