Caravaning w AutoCentrum.pl
Rozmowa z prezesem AutoCentrum.pl, Zacharem Zawadzkim.
- Na portalu AutoCentrum.pl powstaje podserwis poświęcony caravaningowi. Dlaczego?
- Branża caravaningowa rozwija się, coraz więcej kierowców jest zainteresowanych pojazdami turystycznymi. Temat caravaningu na naszym portalu pojawił się z potrzeby informacji dla użytkowników. Oni sami decydują, o czym chcą czytać. Na tematy caravaningowe jest coraz większe zapotrzebowanie.
- Jest też dział poświęcony zmotoryzowanym osobom niepełnosprawnym.
- To tzw. „Centrum informacyjne dla osób niepełnosprawnych". Dzięki współpracy portalu AutoCentrum.pl z firmą Autopol-Serwis, która od wielu lat przystosowuje samochody do potrzeb osób niepełnosprawnych, powstał dział "Zmotoryzowani Niepełnosprawni". Będziemy też mieć informacje dla niepełnosprawnych turystów caravaningowych.
- Poszerzacie Państwo tematykę dotyczącą samochodów wszelkiego typu.
- Patrząc z perspektywy czasu szczególne zainteresowanie zyskała wśród internautów
największa baza opinii o samochodach - "Oceń Swoje Auto". Projekt oparty na
oryginalnym pomyśle zapoczątkował współpracę z Onet.pl, w ramach której
opinie kierowców zostały udostępnione dla użytkowników tego największego w Polsce
portalu. Obecnie pracujemy nad kolejnymi serwisami społecznościowymi, które będą gromadzić opinie na wybrane, najciekawsze dla kierowców tematy. Podserwis dotyczący caravaningu będzie zatytułowany „Kemping i Caravaning".
- Na Państwa portalu można również kupować.
- Kilka lat temu pozyskaliśmy inwestora strategicznego w postaci firmy
Opony.com , którego doświadczenie w dziedzinie sprzedaży internetowej
zapoczątkowało wzbogacenie portalu o elementy handlowe. Prezentacja zgromadzonych danych ułatwia użytkownikom dokonywanie zakupów on-line. Portal wzbogacono o katalog nowych samochodów oraz o giełdę samochodów używanych. Można tam znaleźć ofertę dotyczącą przyczep i kamperów, a także wyposażenia dodatkowego typu przedsionki czy urządzenia do turystyki caravaningowej.
- Czy poza prezentacją informacji jest możliwe bezpośrednie kontaktowanie się
użytkowników portalu i wymiana doświadczeń?
- Na naszym portalu działa forum dyskusyjne umożliwiające bezpośredni kontakt
użytkowników, działa także serwis społecznościowy "Strefa Ekspertów" oraz inne
serwisy. To wszystko umożliwia bezpośrednie kontaktowanie się użytkowników
portalu ze sobą i z redakcją. Będziemy także umieszczać porady ekspertów współpracujących z miesięcznikiem „Caravaning Ekspert" dotyczące pojazdów caravaningowych.
- Jakich informacji na podserwisie caravaningowym szukają użytkownicy?
- Najczęściej wpisywane słowa przez tego typu użytkowników to: caravaning, kemping, kamper, przyczepa oraz nazwy konkretnych urządzeń występujących w caravaningu. Z roku na rok zwiększa się liczba partnerów, wspólnie z którymi poruszamy kolejne ważne dla kierowców tematy, a więc wzrasta zakres przydatnych informacji takich jak np. tych dotyczących caravaningu. W tym roku naszym nowym partnerem jest m.in. miesięcznik „Caravaning Ekspert". Nieustannie rozwijamy nowe usługi społecznościowe, pozyskujemy informacje techniczne na temat najpopularniejszych modeli samochodów, a także trendów motoryzacyjnych, w tym caravaningowych.
- Nie boicie się Państwo konkurencji?
- Nie. Jest potrzebna. Konkurencja mobilizuje.
- Dziękuję za rozmowę.