Akropolis – Rajd Grecji
Fachowcy twierdzą, że takiej passy zwycięstw jakie notuje Citroen w bieżącym roku dzięki piątemu zwycięstwu Sebastiena Loeba i zajęciu miejsca na podium przez Carlosa Sainza, jeszcze nie było.
Kierowcy Citroena spisali się znakomicie, a wszystko to dzięki wspaniałej „kondycji" Citroena Xsary, jak i ogumieniu Michelina. Impreza znana z górskich wertepów, wymagających żelaznych nerwów kierowców, pracy całego zespołu Citroen Sport a przede wszystkim niezawodności samochodów, zawsze wymagała największego wysiłku.
Sebastien Loeb z Danielem Eleną pierwszego dnia wygrali 3 próby, drugiego wszystkie 8 a na etapie trzecim kontrolując uzyskane wyniki jedna próbę. Wszystko to świadczy o niesamowitej klasie zwycięzców. Po rajdzie mówiono, że Sebastien Loeb to Neil Amstrong w wyścigu kolarskim Tour de France. Druga para – Carlos Sainz z Marc Marti również szczęśliwa zajmując trzecie miejsce, wykazując ogromny profesjonalizm, niezwykłą osobowość, wolę walki i to na ostateczne zakończenie rajdowej kariery.
Rajd Grecji podzielony na trzy etapy zgromadził całą czołówkę światową. Startowali również Juniorzy FIA, gdzie wspaniale zaprezentowali się zawodnicy na samochodach Suzuki, zajmując pierwsze cztery miejsca przed Fiatem i Citroenem. W Mistrzostwach Świata Juniorów po czterech rundach prowadzi Szwed G. Andersson na Suzuki Ignis.
Wiesław Mrówczyński
Zwycięzcy OS-ów Etap 1. OS1: Sébastien Loeb (Citroën Xsara) – OS2: Marcus Grönholm (Peugeot 307) – OS3: Mikko Hirvonen (Ford Focus) – OS4: S. Loeb – OS5: M. Grönholm – OS6: Carlos Sainz (Citroën Xsara) – OS7: S. Loeb. Etap 2. OS8, 9, 10, 11, 12, 13, 14 i 15: S. Loeb. Etap 3. OS16: Toni Gardemeister (Ford Focus) – OS17: S. Loeb – OS18 i 19: M. Hirvonen
Statystyka zwycięstw na OS S. Loeb, 12 – M. Hirvonen, 3 – M . Grönholm, 2 – C. Sainz, 1 – T. Gardemeister, 1.
Kolejni liderzy OS1: S. Loeb – SS2 i 3: M. Grönholm – OS4: M. Hirvonen – OS5 i 6: M. Grönholm – OS7 do 19: S. Loeb.
Klasyfikacja końcowa Rajdu Grecji 2005 1. S. Loeb/D. Elena (Citroën Xsara) 4 h 12 min 53,7 s 2. T. Gardemeister/J. Honkanen (Ford Focus) + 1 min 36,2 s 3. C. Sainz/Marc Marti (Citroën Xsara) + 2 min 11,1 s 4. M. Grönholm/T. Rautiainen (Peugeot 307) + 2 min 56,4 s 5. M. Hirvonen/J. Lehtinen (Ford Focus) + 3 min 13,2 s 6. H. Rovanperä/R. Pietiläinen (Mitsubishi Lancer) + 3 min 44,4 s 7. G. Galli/G. D’Amore (Mitsubishi Lancer) + 5 min 19,6 s 8. M. Märtin/M. Park (Peugeot 307) + 5 min 37,5 s 9. P. Solberg/Ph. Mills (Subaru Impreza) + 6 min 03 s 10. X. Pons/C. del Barrio (Citroën Xsara) + 9 min 03,4 s … 20. M. Stohl/I. Minor (Citroën Xsara) + 33 min 0,1 s …
Rajdowe Mistrzostwa Świata FIA po 8 rundzie – klasyfikacja producentów 1. Citroën, 84 pkt – 2. Peugeot, 79 – 3. Ford, 57 – 4. Subaru, 47 – 5. Mitsubishi, 37 – 6 . Škoda, 8.
Rajdowe Mistrzostwa Świata FIA po 8 rundzie – klasyfikacja kierowców 1. S. Loeb, 65 pkt – 2. P. Solberg, 42 – 3. T. Gardemeister, 39 – 4. M. Märtin, 39 – 5. M. Grönholm, 37 – 6. H. Rovanperä, 16 – 7. M. Stohl, 11 – 8. C. Sainz, 11 – 9. R. Kresta, 10 – 10. H. Solberg, 9 – 11. G. Panizzi, 7 – 12. G. Galli, 6 – 13. F. Duval, 5 – 14 . D. Carlsson, 4 – 15. A. Warmbold, 4 – 16. M. Hirvonen, 4 – 17. Ch. Atkinson, 2 – 18. J. Pykälistö, 1.