31 Rajd Warszawski – zakończony
Rajdowe Samochodowe Mistrzostwa Polski 2004 roku zakończone. Mimo, że tytuł mistrzowski rozstrzygnął Rajd Rzeszowski, wiele niewiadomych czekało na swój finał na 31 Rajdzie Warszawskim, którego organizacja ważyła się do ostatniej chwili.
W każdym razie chwała Automobilklubowi Polski w Warszawie, że tradycji stało się za dość i choć z trudnościami i nie w Warszawie, tylko w Płońsku ale rajd bardzo ciekawy pod względem sportowym stał się faktem. Nowa trasa, dość urozmaicona i w miarę kręte OS-y, usytuowane na bocznych i polnych drogach okolic Płońska i Ciechanowa, ciekawie ze sobą połączone, tworzyły nową jakość dla zawodników. Zresztą wytyczanie i pozyskiwanie tych tras dla rajdu zawsze napotyka na wiele trudności tym bardziej, że jakość ich ulega co roku różnym zmianom. Znalezienie w miarę krętych OS-ów, aby przeciętna prędkość nie przekraczała 120 km/h, graniczy z cudem. Dlatego należą się słowa uznania organizatorom tym bardziej, że trasy ziemne są bezpieczniejsze od asfaltów, bardziej widowiskowe i co również jest ważne nie zamykają tras przelotowych dla normalnego ruchu pojazdów. Świadomie piszę ziemne, bo trudno nazywać je szutrowymi bez twardego skalnego podłoża.
Sam 31 Rajd Warszawski zakończył się po raz pierwszy w karierze RSMP zwycięstwem pary kielecko-krakowskiej
Michała Sołowowa
zMaciejem Baranem
na Mitsubishi Lncerze EVO VII. Drugie miejsce zajęlibracia Bębenkowie
, również na Mitsubishi Lancerze EVO VII a trzecie aktualny mistrz Polski,Leszek Kuzaj z Maciejem Szczepaniakiem
na Subaru Impreza. Nasz mistrz Polski, już utytułowany mimo tego dzielnie walczył na trasie a także z przeciwnościami technicznymi. Awaria skrzyni biegów i jej zamiana na zwykłą z samochodu turystycznego sprawiła, że w drugim dniu Kuzaj stracił prowadzenie ale postawa i chęć dalszej walki zasługuje na wyróżnienie. W klasie Super 1600 triumfowała załoga Fiata Punto,Sebastian Frycz
zMaciejem Wodniakiem
a w Pucharze Peugeota załogaMariusz Pelikański
zDanielem Dymurskim
.Zmienna aura, przychylność miejscowych władz Płońska, utrzymanie widowiskowego Super OS-u na terenie lotniska Bemowo, w Warszawie, mnogość zainteresowanych instytucji, mediów, firm, znakomicie usytuowana trasa w trudnych warunkach Mazowsza, skłaniają do słów pochwalnych ze strony zawodników i kibiców a także tych, dla których trudny sport automobilowy niesie wiele sportowych emocji i satysfakcji a dla importerów samochodów ogromną niewymierną reklamę.
Tekst i zdjęcia: Wiesław Mrówczyński
PS. W dalszym ciągu twierdzę, że możliwość akredytacji i pobrania rajdowych apanaży winna być umiejscowiona przed rajdem w Warszawie a nie w bazie rajdu.
Pozycja | Numer | Kierowca | Auto | Czas | Strata do leadera | Strata do poprzednika |
1 | 5 | Sołowow | Mitsubishi Evo | 1:51:40.6 | +0.0 | +0.0 |
2 | 3 | Bębenek | Mitsubishi Evo | 1:52:11.4 | +30.8 | +30.8 |
3 | 2 | Kuzaj | Subaru Impreza | 1:52:41.0 | +1:00.4 | +29.6 |
4 | 8 | Czopik | Subaru Impreza | 1:53:43.3 | +2:02.7 | +1:02.3 |
5 | 12 | Karnabal | Mitsubishi Evo | 1:54:13.9 | +2:33.3 | +30.6 |
6 | 14 | Oleksowicz | Subaru Impreza | 1:54:36.0 | +2:55.4 | +22.1 |
7 | 7 | Kuchar | Mitsubishi Evo | 1:54:36.5 | +2:55.9 | +0.5 |
8 | 15 | Maciejewski | Mitsubishi Evo | 1:54:39.3 | +2:58.7 | +2.8 |
9 | 9 | Frycz | Fiat Punto | 2:03:52.0 | +12:11.4 | +9:12.7 |
10 | 10 | Kościuszko | Suzuki Ignis | 2:04:45.8 | +13:05.2 | +53.8 |