Wytrzymają przebieg 500 tys. km lub więcej. Auta do 30 tys. zł [część 10]
W dziesiątej części naszego zestawienia najbardziej trwałych aut używanych na rynku przedstawiam 5 propozycji modeli, które najlepiej kupić, gdy dysponujemy kwotą 30 tys. zł lub trochę niższą.
To już dziesiąta część cyklu poświęconego najbardziej trwałym modelom na rynku wtórnym. Przypominam, że skupiamy się na samochodach nie tylko wyjątkowo żywotnych, ale także takich, które użytkownicy utrzymują długo przy życiu, regularnie je naprawiając, regenerując, a przede wszystkim właściwie serwisując.
Do tej pory opisałem samochody do 10 tys. zł:
Opisałem też modele, które warto kupić do 20 tys. zł.
NAJBARDZIEJ TRWAŁE AUTA DO 30 TYS. ZŁ [CZĘŚĆ 10]
Audi A8 (D3) – nie brakuje takich samochodów, które mają przebiegi 300-400 tys. km i nadal są w całkiem niezłym stanie. Nie są to aż tak zaawansowane technicznie auta jak konkurencja mercedesa czy BMW, ale za to bardzo trwałe i odporne na korozję. Z dobrym dostępem do części i trwałymi silnikami można jeździć i jeździć. Byle kupić egzemplarz bezwypadkowy, bo składak może zmęczyć usterkami. Najodporniejsze na przebieg silniki to diesle V6 i V8 oraz benzyniak 4,2 l w układzie V8. W przypadku benzynowych jednostek (również 3.7) celujcie w warianty do 2006 r. z wtryskiem wielopunktowym, do którego można założyć LPG.
BMW X3 (E83) – dobre BMW na lata i ogromne przebiegi to X3 z 3-litrowym benzyniakiem lub 3-litrowym dieslem. Pomimo iż co 200 tys. km napęd xDrive będzie wymagał ingerencji, jest to samochód niekłopotliwy i bardzo trwały. Co więcej, świetnie wykonany i dość mało awaryjny. Pod tym względem lepszy np. od Serii 5 (E60), którą też można kupić w podobnych pieniądzach. Tylko że X3 nikt tak nie ciśnie jak Piątką, więc często auta są mniej zużyte.
Honda Accord (VIII) – jeśli coś ma przemawiać za zakupem tego samochodu, to chyba tylko niska awaryjność i ogromna trwałość. Nie jest to już może to samo co Accord VI, ale model bardziej dopracowany od VII, choć mocno odbiegający od niego walorami użytkowymi. Jest ciasny, "nie ma" bagażnika, a jego diesel 2.2 i-DTEC to już nie to samo co i-CTDi. Jednak kupując tę generację Accorda jako wygodne i trwałe auto do jeżdżenia, warto celować w niezajeżdżaną 2-litrową benzynę z rodziny R. Przyjmie nawet gaz, ale jest to motor na bardzo duże przebiegi.
Mercedes Klasy C (W204) – nie tylko trwały, ale i dobrze wykonany i dość mało usterkowy jak na mercedesa. W porównaniu z poprzednikiem nastąpił tu jakościowy skok o klasę. Oczywiście najbardziej odporna na przebieg odmiana to diesel 2,1 l. Nie jest zbyt drogi w naprawach, a jego konstrukcja jest dość odporna na zaniedbania, ale przede wszystkim idealnie pasuje do samochodu.
Opel Insignia (A) – nie ma najlepszych opinii, jest dość usterkowa, jej jakość wykonania jest przeciętna, silniki dużo palą, nawet diesle. Ale prawda jest taka, że względnie niskie koszty utrzymania w porównaniu z autami tej klasy z tego samego okresu, dają insiniom drugie i trzecie życie. Jakby tego było mało, do 2015 r. 2-litrowy diesel to mniej lub bardziej zmodyfikowany MultiJet Fiata o ogromnej trwałości. I to właśnie takie wersje robią przebiegi ponad 400 tys. km. Doskonałym wyborem są też warianty 2.8 V6. Choć nie są tanie w serwisie, to ich trwałość jest ogromna.
Redaktor