Samochód do 100 tysięcy złotych - jakie modele warto wybrać?
Kupno nowego samochodu to nie jest łatwa sprawa. Spośród dostępnych modeli do kwoty 100 tys. złotych można już znaleźć samochód w pełni bezpieczny, naszpikowany technologią, komfortowy, a przede wszystkim - ekologiczny. Który zatem wybrać?
Jaki samochód do 100 tysięcy?
100 tysięcy złotych to kwota, która pozwoli nam poczuć się komfortowo przy wyborze nowego samochodu w salonie. Nie oznacza to, że za te pieniądze kupimy sobie wymarzone auto sportowe z mocnym silnikiem, czy modnego SUV-a. Mając zasobność portfela na tym poziomie, spokojnie będzie nas stać na nowe auto miejskie albo nawet i na coś większego, na dłuższe wypady z rodziną, bo w tej cenie można też poszukać rodzinnego kombi. Warto zwrócić uwagę na wyposażenie samochodu, a także to, czy nasze nowe auto jest ekologiczne. Pod tym względem dziś bezkonkurencyjne są auta hybrydowe.
Toyota Yaris - miejska (hybrydowa) doskonałość
Toyota Yaris jest najpopularniejszym miejskim samochodem Toyoty, oferowanym od 1999 roku. Yaris to model, który wprowadził do segmentu B pełny napęd hybrydowy i odniósł wielki sukces. Nic dziwnego – układ 1.5 Hybrid 100 KM to dobre rozwiązanie do miasta zapewniające ekonomiczną i płynną jazdę ze średnim zużyciem paliwa na poziomie 4,7–5,0 l/100 km. Samochód dostępny jest również w wersji z tradycyjnym silnikiem benzynowym. Promień zawracania Toyoty Yaris to zaledwie 4,7 m, a pojemność bagażnika wynosi 286 litrów.
Producent postawił w tym samochodzie na bezpieczeństwo. Każdy Yaris jest wyposażony pakiet systemów bezpieczeństwa czynnego Toyota Safety Sense. Auto wyposażone jest również w szereg poduszek powietrznych, a także system stabilizacji toru jazdy i kontroli trakcji. W modelu hybrydowym projektanci skupili się na jeszcze cichszej jeździe, szczególnie podczas przyspieszania. Udało się to osiągnąć dzięki nowym mocowaniom silnika, ogranicznikowi jego przechyłów i udoskonalonym przednim półosiom oraz ramie pomocniczej. Cena Toyoty Yaris zaczyna się od 48 tys. zł. Tyle zapłacimy za najtańszy wariant Yarisa Classic, czyli odchodzącej odsłony modelu. Do salonów wkracza bowiem zupełnie nowa, czwarta generacja Yarisa. Toyota Yaris Hybrid otrzymała teraz napęd hybrydowy, który ma o 15% wyższą moc i o 20% niższe zużycie paliwa. Ponadto auto dysponuje bardzo bogatym wyposażeniem standardowym z rozbudowanym pakietem systemów bezpieczeństwa czynnego oraz systemem multimedialnym z Android Auto i Apple CarPlay.
Mały samochód, wielkie możliwości, czyli Toyota Aygo
Aygo to najmniejsze spośród wszystkich samochodów oferowanych obecnie przez Toyotę w Polsce. Mimo tego auto potrafi zaskoczyć swoimi możliwościami. Bagażnik o pojemności 168 litrów z powodzeniem pomieści większe zakupy zrobione przed weekendem z niedzielą niehandlową czy bagaże w czasie weekendowego wyjazdu. Aygo może być bogato wyposażone, zwłaszcza, jak na auto segmentu A. W cenniku znajdziemy klimatyzację automatyczną, wielofunkcyjną kierownicę umożliwiającą sterowanie multimediami, system multimedialny z Apple CarPlay i Android Auto, kamerę cofania i pakiet systemów bezpieczeństwa Toyota Safety Sense. Na dodatek rozmiary sprawiają, że samochód jest bardzo zwinny w mieście. Toyota Aygo jest dostępna jest od 38,9 tys. zł. Zatem to samochód do 100 tys. zł, który kupimy z ogromnym zapasem. W cenniku miejskiej Toyoty znajdziemy również specjalną wersję JBL Edition, wyposażoną w system Premium Audio JBL z czterema głośnikami i subwooferem. Aygo z silnikiem 1.0 VVT-i 72 KM pali od 4,8-5,3 l/100 km.
Toyota Corolla - komfort, bezpieczeństwo, ekologia
Bez wątpienia najpopularniejszym modelem świata jest Toyota Corolla. Sprzedaż produkowanego od ponad 50 lat modelu zbliża się już do 50 mln egzemplarzy. Toyota w najnowszej Corolli oferuje trzy typy nadwozia: sedan, hatchback i kombi. W dwunastej już generacji Corolli Toyota po raz pierwszy wprowadziła strategię oferowania dwóch napędów hybrydowych do wyboru – ekonomicznego, idealnego do miasta silnika 1.8 Hybrid 122 KM e-CVT oraz całkowicie nowego, dynamicznego 2.0 Hybrid Dynamic Force 180 KM e-CVT. Dlaczego? Bo auto hybrydowe to oszczędność i ekologia. Z racji obecności silnika elektrycznego, hybryda nie potrzebuje takich części jak rozrusznik czy alternator, które w klasycznych autach potrafią sprawiać problemy. Co więcej, system automatycznego odzyskiwania energii sprawia, że hybrydowa Toyota Corolla jest w stanie poruszać się tylko na silniku elektrycznym nawet do 80 proc. czasu jazdy w mieście. To pozwala zaoszczędzić paliwo i zmniejszyć emisję spalin do atmosfery.
Corolla Hatchback
Toyota Corolla Hatchback to samochód do miasta o nowoczesny, nieco sportowym charakterze. Konstrukcja auta jest oparta na unikalnej platformie TNGA. Dzięki niej obniżono środek ciężkości, co wraz z nowym tylnym zawieszeniem wielowahaczowym zdecydowanie poprawia wrażenia z jazdy i zmniejsza przechyły boczne. Nadwozie Toyoty Corolli Hatchback jest sztywniejsze i szersze, a sam kierowca siedzi nieco niżej, co sprzyja bezpośrednim wrażeniom z jazdy. Jednocześnie ma szerszy kąt widzenia, dzięki nowemu projektowi deski rozdzielczej i niżej poprowadzonej krawędzi przedniej szyby. Nowa Toyota Corolla Hatchback zużywa średnio od 4,3 l benzyny na 100 km w przypadku Corolli Hybrid 1.8 122 KM. A w najmocniejszym wariancie hybrydowym przyspieszenie do pierwszych 100 km/h zajmuje 7,9 s. Cena hatchbacka z rocznika 2020 zaczyna się od 75,9 tys. zł. W standardowym wyposażeniu tego samochodu do 100 tys. zł otrzymujemy bogaty pakiet systemów bezpieczeństwa czynnego, klimatyzację i wiele więcej.
Nowa Corolla TS Kombi
Nowa Toyota Corolla TS Kombi to model, którym Japończycy chcieli na nowo zdefiniować pojęcie „kombi”. Wcześniej wielu Polakom takie auto kojarzyło się ze zwykłym i nudnym samochodem flotowym. W przypadku japońskiego auta jest inaczej. Wnętrze Corolli TS Kombi oferuje dużo miejsca i pokaźną przestrzeń na bagaż. Pojemność bagażnika wynosi do 596 l, a po złożeniu tylnych siedzeń jeszcze więcej. Toyota oferuje w tym modelu system ułatwiający składanie drugiego rzędu siedzeń, a na liście wyposażenia znajdziemy również funkcję bezdotykowego otwierania bagażnika. Nowa Corolla TS Kombi jest dostępna z trzema wersjami silnikowymi do wyboru. Dwa z nich to napędy hybrydowe – Toyota Corolla Hybrid TS Kombi 1.8 122 KM i Corolla Hybrid TS Kombi 2.0 Hybrid Dynamic Force 184 KM e-CVT. W ofercie znajduje się także silnik benzynowy 1.2 Turbo 116 KM. W tym modelu klient może również wybrać, czy chce mieć manualną skrzynię biegów, czy bezstopniową automatyczną (auto hybrydowe Toyoty automat ma zawsze w standardzie). Cena wersji kombi Toyoty Corolli 2020 zaczyna się od 78,9 tys. zł. W przypadku tego samochodu również możemy liczyć na bogate wyposażenie w standardzie.
Corolla Sedan
Corolla Sedan została wyposażona w napęd hybrydowy z silnikiem o pojemności 1,8 l. Moc tego auta hybrydowego wynosi 122 KM, a moment obrotowy sięga 142 Nm. To napęd znany bardzo dobrze z dotychczasowej wersji droższego Priusa, jednak dodatkowo ulepszony. W efekcie auto świetnie sprawdzi się zarówno w mieście, jak i w dłuższych trasach (w których przyda się bagażnik o pojemności 471 l). Średnie spalanie samochodu wynosi 4,3-5,2 l/100 km.
Nowa Toyota Corolla Sedan to nie tylko auto hybrydowe. W salonach znajdziemy również wersję z dobrze znanym, wolnossącym silnikiem 1.6 o mocy 132 KM. Za Corollę Sedan z rocznika 2020 zapłacimy od 77,9 tys. zł, więc model idealnie wpisuje się w kategorię auta do 100 tys. zł. I w tym aucie w standardzie otrzymamy klimatyzację, układ wczesnego reagowania w razie ryzyka zderzenia z systemem wykrywania pieszych i rowerzystów czy inteligentny tempomat adaptacyjny.
Pełną ofertę nowych samochodów Toyoty znajdziecie na stronie producenta.