Ranking opon całorocznych Tire Revievs 2022 (225/45 R17) do samochodów kompaktowych
Tire Revievs to serwis zajmujący się wyłącznie testami i ocenami opon, największa organizacja w tym temacie w Europie. Co rok przeprowadzają po kilkanaście testów ogumienia. Tym razem przyjrzymy się oponom całorocznym o niskim profilu, stosowanym w segmencie C.
Testowane opony:
- Michelin CrossClimate 2 (indeks 94 V)
- Hankook Kinergy 4S2 (indeks 94 W)
- Goodyear Vector 4Seasons Gen 3 (indeks 94 W)
- Continental AllSeasonContact (indeks 94 V)
- Bridgestone Weather Control A005 EVO (indeks 94 V)
- Falken EUROALL SEASON AS210 (indeks 94 V)
- Vredestein Quatrac Pro (indeks 94 V)
- Pirelli Cinturato All Season SF2 (indeks 94 W)
- Kleber Quadraxer 2 (indeks 94 V)
- Tomket Allyear 3 (indeks 94 W)
Opony testowano w następujących próbach:
- Jazda na czas po śniegu
- Hamowanie na śniegu
- Jazda na czas po mokrej nawierzchni
- Hamowanie na mokrej nawierzchni
- Aquaplaning na prostej
- Jazda na czas na suchej nawierzchni
- Opory toczenia
Ranking opon zimowych Tire Revievs 2022 (225/45 R17) do samochodów kompaktowych
Wyniki
Jazda po śniegu (czas w sekundach):
- Michelin: 110 s
- Kleber: 113,3 s
- Hankook: 114,3 s
- Goodyear: 114,7 s
- Continental: 115,5 s
- Tomket: 115,8 s
- Pirelli: 116,7 s
- Falken: 118,9 s
- Vredestein: 120,0 s
- Bridgestone: 125,4 s
Hamowanie na śniegu (w metrach):
- Michelin: 31,1 m
- Goodyear: 31,5 m
- Kleber: 31,8 m
- Hankook: 32,3 m
- Continental: 32,4 m
- Tomket: 32,7 m
- Falken: 33,2 m
- Vredestein: 34,4 m
- Pirelli: 34,9 m
- Bridgestone: 36,7 m
Jazda na czas po mokrym asfalcie (w sekundach):
- Vredestein: 96,6 s
- Hankook: 97,1 s
- Goodyear: 97,5 s
- Falken: 97,7 s
- Continental: 98,1 s
- Bridgestone: 98,6 s
- Michelin: 99,0 s
- Pirelli: 100,3 s
- Kleber: 101,3 s
- Tomket: 108,6 s
Hamowanie na mokrym asfalcie (w metrach):
- Vredesetein: 30,5 m
- Hankook: 31,6 m
- Goodyear: 31,9 m
- Bridgestone: 32,0 m
- Michelin: 32,2 m
- Falken: 32,5 m
- Continental: 33,2 m
- Pirelli: 35,9 m
- Kleber: 36,7 m
- Tomket: 41,0 m
Aquaplaning na prostej (w km/h):
- Hankook: 80,5 km/h
- Goodyear: 79,3 km/h
- Kleber: 78,8 km/h
- Michelin: 78,8 km/h
- Continental: 78,3 km/h
- Bridgestone: 78,1 km/h
- Pirelli: 77,9 km/h
- Falken: 77,0 km/h
- Vredestein: 74,1 km/h
- Tomket: 72,1 km/h
Jazda na czas po suchym asfalcie (w sekundach):
- Goodyear: 78,7 s
- Continental: 78,8 s
- Bridgestone: 78,9 s
- Hankook: 79,3 s
- Michelin: 79,3 s
- Falken: 79,7 s
- Vredestein: 80,1 s
- Tomket: 80,2 s
- Pirelli: 80,6 s
- Kleber: 80,8 s
Hamowanie na suchym asfalcie (w metrach):
- Michelin: 38,6 m
- Hankook: 39,2 m
- Bridgestone: 39,3 m
- Pirelli: 39,5 m
- Vredestein: 39,9 m
- Falketn: 40,1 m
- Continental: 41,6 m
- Goodyear: 41,6 m
- Kleber: 42,6 m
- Tomket: 43,5 m
Opory toczenia (kg/T):
- Bridgestone: 7,5
- Pirelli: 7,5
- Michelin: 7,9
- Continental: 8,1
- Goodyear: 8,2
- Tomket: 8,2
- Hankook: 8,5
- Kleber: 8,5
- Falken: 9,1
- Vredestein: 9,4
Ranking opon całorocznych GTÜ 2022 (205/55 R17) do samochodów kompaktowych i SUV-ów
Podsumowanie
Zwycięzcą testu została, nie po raz pierwszy, opona Michelina. Genialnie uniwersalna, nazwana przez producenta jako letnia z homologacją zimową, znakomicie sprawdziła się w każdych warunkach. Przeciwieństwem jest opona Bridgestone, która absolutnie nie jest uniwersalną oponą całoroczną, ponieważ podczas prób śniegowych wypadła najgorzej. Za to dobrze sprawdza się na mokrej i suchej nawierzchni, więc jest zalecana do okazjonalnych starć z zimową aurą.
Bardzo dobrze, jak w większości testów, poradziły sobie opony Hankooka. Mają bieżnik przypominający Michelina, z którym wygrały w próbach na mokrej i suchej nawierzchni. Trzecie miejsce zajęły opony Goodyeara, które od lat wyznaczają standardy w tej klasie, ale akurat w tym teście nie wygrały. Niemniej, są bardzo dobre i można je nazwać uniwersalnymi. Zaskakująco słabo natomiast poradziły sobie opony Pirelli. To największe zaskoczenie tego testu.
Warto zwrócić uwagę na klasyczną zależność przy oponie budżetowej (Tomket), że spisuje się dobrze tylko w jednych warunkach – na śniegu. Na mokrej nawierzchni bardzo odstaje nawet od najgorszego z rywali. Wcale nie lepiej poradził sobie na suchej nawierzchni. Szczególnie słabo wypadł w teście hamowania.
Redaktor