Szukaj

Diesel w zimie! Czy musi być problemem?

Fakt, jeszcze jakiś czas temu zima wraz ze swoimi niskimi temperaturami była zmorą dla wszystkich posiadaczy aut z motorem wysokoprężnym. Dlaczego? Bo diesle są bardziej wrażliwe na niskie temperatury niż jednostki benzynowe - wszystko przez samoczynny zapłon, czyli paliwo, które samo musi się zapalić. Do tego kiedyś technika była, delikatnie mówiąc - taka sobie. Współczesne jednostki są już tak skomplikowane i zaawansowane, że nawet producenci często sprawiają takie wrażenie, jakby byli zdziwieni tym, co sami wyprodukowali. Takie konstrukcje ciężko się serwisuje, ale za to są lepiej przygotowane do niskich temperatur. Dlatego tak naprawdę obecnie bzdurą jest zdanie, że diesel w zimie to problem. Podobnie, jak plotki, że akumulator lepiej odpinać na noc z auta i z nim spać pod kołdrą, a pod miską olejową rozpalać ognisko, żeby rozgrzać olej silnikowy... . Wystarczy przypilnować, żeby wszystkie elementy motoru wysokoprężnego po prostu były sprawne! A jest ich trochę...

Dodano: 13 lat temu,
Zobacz również nasz wideotest
Mercedes-Benz AMG CLS 53 4matic+ - znowu robi zamieszanie
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...