Kolorowe kolosy rządzą!
7. Międzynarodowy Zlot Ciężarowych Pojazdów Tuningowanych "Master Truck"
Połowa lipca. Żar leje się z nieba, cienia jak na lekarstwo … Tropiki? Nic podobnego! Blisko 50 tys. osób zdecydowało się przejść takie katusze i odwiedzić tegoroczny, siódmy już Międzynarodowy Zlot Ciężarowych Pojazdów Tuningowanych „Master Truck” (15-17.07.) W tym roku impreza odbywała się po raz pierwszy poza Opolem, na autodromie-lotnisku w Polskiej Nowej Wsi (do tej pory trucki można było oglądać na kampusie Politechniki Opolskiej). A było co podziwiać: na zlot przyjechało bowiem ponad 200 stuningowanych ciężarówek z Polski, Szwecji, Niemiec, Finlandii, Czech, Słowacji, Włoch, Holandii, Danii i Norwegii. Jak co roku ubiegały się one o najważniejsze tytuły: Master Truck, Master Super Truck oraz Master Truck of Poland.
Scania wymiata!
Główną nagrodę tegorocznego Zlotu „Master Truck” zdobyła Scania serii R Gunfighter (zob. zdjęcie reprezentacyjne). Jej właścicielem jest Mika Auvinen z Finlandii, który na co dzień używa jej do … przewozu cementu! Scania Gunfighter zadebiutowała na ubiegłorocznym zlocie Nordic Trophy w Szwecji, bezapelacyjnie dystansując całą konkurencję. Fani ciężkiego tuningu mogli również podziwiać inną Scanię – hakowiec R600 z siodłem, żurawiem i pasującą do kompletu naczepą. Ciągnik siodłowy pomalowany w postacie z zespołu ZZ Top, należy do szwedzkiego pasjonata Pierre Halla ze Sztokholmu. Scanie stanowiły również polski akcent: pierwsza z nich określona mianem "Indianki" zdobyła tytuł Master Truck of Poland, druga zaś, R730, była ozdobą stoiska firmy Scania Polska.
Polak potrafi
Wspomniane powyżej Scanie nie były jedynymi pojazdami reprezentującymi nasz kraj. Uwagę oglądających przyciągała bowiem również Scania V8 Troja, z kabiną pasażerską wyłożoną wysokogatunkową skórą oraz ekranami plazmowymi i 14 głośnikami! Wrażenie robił także amerykański Kenworth W900 z kabiną sypialną Aero Cab, należący do polskiej firmy transportowej z Lidzbarka Warmińskiego. Z kolei klasą samą dla siebie był inny „Amerykanin” – pomoc drogowa Mack z oryginalnym 500-konnym silnikiem, przywodząca na myśl kultowe krążowniki szos ze znanego filmu „Konwój”.
Krzepki staruszek
Pomiędzy muskularnymi truckami dało się również wypatrzeć blisko 50-letniego (!) weterana polskich dróg, ciężarówkę Ifa S 4001. Co ciekawe, auto to służące na co dzień jako żywa reklama firmy zajmującej się sprzedażą węgla, ma prawie wszystkie części oryginalne (ok. 95 proc.) Dzięki temu właściciel Ify może poszczycić się żółtymi tablicami przynależnymi pojazdowi zabytkowemu. Jak się dowiedzieliśmy, zaraz po Zlocie „Master Truck”, auto jedzie na podobną imprezę organizowaną w Holandii.
Tuning w wersji mini
Podobnie jak w ubiegłym roku, na zlocie „Master Truck” pojawiły się również zdalnie sterowane modele ciężarówek. Mini-trucki zaprezentowała grupa zapaleńców z Czech. Stuningowane modele cieszyły się ogromnym zainteresowaniem nie tylko ze strony najmłodszych gości zlotu, ale również – a może nawet przede wszystkim – ich ojców. Cóż, w każdym mężczyźnie drzemie chyba pęd do przygody i ruszenia przed siebie słynną amerykańską drogą nr 66 łączącą Chicago z Kalifornią …