Project Cars 2 – zapowiedź gry wideo (PC, PS4, Xbox One)
Pierwsza część Project Cars okazała się dużym sukcesem i stała się jedną z podstawowych gier miłośników symulatorów wyścigowych. Wielkimi krokami zbliża się jej następca. Co nowego czeka nas w Project Cars 2?
W porównaniu do jedynki, twórcy gruntownie przemodelowali tryb kariery, na który część graczy narzekała. Zadaniem, jakie postawili sobie deweloperzy, było zbudowanie tego modułu z takim realizmem, by móc powiedzieć, że odzwierciedla drogę przez motosport, jaką miało wielu kierowców wyścigowych. W karierze, gracz będzie mógł przeskakiwać między dyscyplinami na różnym poziomie zaawansowania. Project Cars 2 da możliwość doboru interesujących zawodów: możemy skupić się na jednej dyscyplinie lub lawirować między różnymi. Podczas kariery będziemy mogli spróbować 29 typów zawodów na 6 poziomach zaawansowania. Całość jest połączona z systemem kontraktów, jakie będziemy podpisywać na początku sezonu. Zaczniemy od mniej znaczących zespołów, ale skończyć możemy jako prestiżowy kierowca fabryczny.
Tryb wieloosobowy został gruntownie rozbudowany
Project Cars zostało stworzone z myślą o rozgrywkach wieloosobowych. Druga część rozszerza ten tryb o Mistrzostwa Online (Online Chamionships), w których gracze mogą sami definiować zasady rozgrywki: wybierają dopuszczone klasy pojazdów, przygotowują kalendarz wyścigów oraz ustalają zasady panujące na torze. W wersji PC administrator cyklu mistrzostw będzie mógł nawet wyeksportować informacje z jego przebiegu do pliku, by stworzyć archiwum lub dokonać analizy.
Tryb wieloosobowy został przystosowany dla 16 graczy (dla wersji Xbox One i PlayStation 4) oraz 32 w przypadku komputerów PC. Celem twórców jest stworzenie z Project Cars 2 gry e-sportowej, podobnie jak Counter-Strike czy Starcraft. Organizowane będą turnieje na dużych branżowych imprezach, a w grze oddane do dyspozycji zostaną narzędzia do oglądania i prowadzenia transmisji z wyścigów. Każdy z uczestników będzie mógł prowadzić transmisję strumieniową z wyścigów.
Podczas rozgrywek wieloosobowych gracz będzie zdobywał reputację, a sztuczna inteligencja będzie obserwowała nasze zachowanie na torze. I w zależności od charakteru naszej jazdy, dobierze nam graczy o podobnym temperamencie. Jeśli jeździmy ostro, dochodzi często do kontaktu między samochodami, to nie zostaniemy sparowani z graczami, którzy cenią sobie precyzyjną jazdę.
W garażu możemy mieć nawet 180 samochodów!
Twórcy zapowiedzieli, że w naszym wirtualnym garażu będziemy mogli znaleźć 180 licencjonowanych samochodów. Będą to zarówno cywilne samochody sportowe, jaki i pojazdy wyścigowe, należące do kilku kategorii. W grze znajdziemy bolidy Formula Renault 3.5, Formula A, Formula C, Indycar, samochody wyścigowe z serii GTE (np. Ford GT LM GTE), GT3 (np. Acura NSX GT3), GT4 (np. KTM X-BOW GT4), LMP 1 (np. AUDI R18 E-TRON QUATTRO), samochody z wyścigów WTCC (BMW 320 TC) oraz dziesiątki egzotyków takich jak LaFerrari, Pagani Zonda, McLaren F1. Całość uzupełniają hothatchbacki, samochody rajdowe, rallycrosowe, gokarty oraz ogromna ilość klasyków z różnych serii wyścigowych. Wiele z tych samochodów mieliśmy już okazję widzieć w pierwszej części Project Cars. Cieszy fakt, że producent dokonał szerokiego przekroju przez wszystkie sporty motorowe, wyciągając zarówno współczesnych, jak i klasycznych przedstawicieli znamienitych serii wyścigowych.
Już poprzednia cześć udowodniła, że podejście Slightly Mad Studios do odwzorowania modeli samochodów jest bezkompromisowe. Auta będą wyglądały realistycznie zarówno na zewnątrz, jak i w widoku z kokpitu. Zachowanie każdego z nich będzie odpowiednio dostosowane, by odzwierciedlać cechy charakterystyczne konstrukcji. Przy dopracowywaniu tego elementu gry pracowało sześciu kierowców wyścigowych. Twórcy zarzekają się, że solą ich gry są właśnie samochody i temu elementowi poświęcają szczególną uwagę.
Na uwagę zasługuje rozbudowany system zniszczeń, który objawia się zarówno w obtłuczonym nadwoziu, jak i w uszkodzeniach mechanicznych. Naprawy podczas rozgrywki nie będą odbywać się automatycznie, jak w poprzedniej części. W tym wypadku, rodem z symulatorów WRC, gracz będzie miał określony czas na naprawę samochodu i często od decyzji co będziemy naprawiać (zawieszenie, silnik, skrzynię biegów, nadwozie), będzie zależeć nasz potencjał na torze.
Kolejny krok w stronę realizmu
Project Cars 2 to gra stworzona z myślą o sterowaniu na kierownicy, jednak w przypadku drugiej części, producent zdecydował się usprawnić rozwiązania z poprzednika, by rozgrywka była przyjemna, bez straty na realizmie, nawet przy użyciu gamepada. Tych, którzy zdecydują się na grę za pomocą kierownicy, ucieszy fakt, że poprawiono działanie Force Feedbacku.
Gracze będą mogli w znacznym stopniu dostosować poziom trudności. Ustawimy zarówno poziom trudności przeciwników, jak i ich agresję, a także zdefiniujemy model jazdy tak, by odpowiadał naszym potrzebom. Mowa zarówno o asystentach hamowania, kontroli trakcji, jak i symulacji uszkodzeń.
W drugiej części twórcy bardziej pochylili się nad problemem ogumienia. Przy współpracy z Pirelli, zmodyfikowali sposób zachowywania się opon na różnych typach nawierzchni, przy różnym stopniu zużycia i temperatury.
Liczba torów w Project Cars nie pozostawiała wiele do życzenia. Po zakupie dodatków, gracz mógł ścigać się w 40 lokacjach. W Project Cars 2 do dobrze znanej listy najpopularniejszych tras, na których rozgrywane są wyścigi WTCC, F1 czy serii GT3, dołączono dodatkowe 20 tras. Paleta 60 miejsc nie kończy oferty Project Cars 2. Po podliczeniu wszystkich wariantów liczba wzrasta do 130 tras rozlokowanych na trzech kontynentach.
Deszcz może zajść Ci za skórę!
Podobnie jak w poprzedniczce, duże znaczenie w Project Cars 2 będzie mieć system pogodowy, mający realny wpływ na zachowanie pojazdu na drodze. Będziemy ścigać się podczas wszystkich czterech pór roku, doświadczając ulewnego deszczu, opadów śniegu, oblodzonej, ubłoconej czy zakurzonej nawierzchni, mgły czy silnego wiatru.
Gra w wersji PC będzie wspierała rozdzielczość 4K dla jednego monitora lub telewizora, a także w wersji PC, pozwoli na wyświetlanie na trzech urządzeniach jednocześnie. Opcje konfiguracyjne systemu trójmonitorowego będą dostępne bezpośrednio w ustawieniach. Wersje konsolowe, ze względów technologicznych, będą wyświetlały obraz w rozdzielczości Full HD (dotyczy to również konsol Xbox One X i Playstation 4 Pro posiadających funkcję 4K). Decyzja producenta jest podyktowana chęcią utrzymania płynności animacji na poziomie 60 klatek na sekundę. Gra będzie również wspierała technologię VR na HTC Vive oraz Oculus Rift.
Project Cars 2 zadebiutuje 22 września na komputerach PC i konsolach PlayStation 4 i Xbox One.