Najważniejsze modele wszech czasów - część 2
To właśnie one wprawiły w ruch świat motoryzacji. Stały się symbolem i zdobyły sławę dzięki swym charakterystycznym sylwetkom. Są znane do dziś mimo, iż odeszły już dawno temu. Zyskały opinię cudownych i zdobyły miliony dzięki swej prostej konstrukcji, pięknej sylwetce lub niesamowitej mocy.
Przedstawiamy ranking najbardziej rozpoznawalnych aut świata. Spojrzymy na nie subiektywnie i zdaniem ogółu więc zapraszamy do dyskusji i przedstawienia własnych faworytów.
Fiat 500
Fiat 500 to samochód, z którym fotografowało się chyba najwięcej pięknych kobiet ubiegłego stulecia. Ulubieniec płci pięknej a zarazem niezwykle praktyczny samochód w miejskich aglomeracjach. Produkowany był od 1957 do 1975 roku. 500ka – stała się mocnym wyznacznikiem trendu dla aut najmniejszej klasy. Miłośnicy mocnych wrażeń sięgnąć mogli po wersję Abarth. Od niedawna Fiat 500 dostępny jest w nowej, pięknej odsłonie a wersja Abarth, podobnie jak przed laty, potrafi zrobić niezłe zamieszanie na naszych ulicach.
Porsche 911
Sławny i nieśmiertelny. Ta niesamowicie oryginalna sylwetka stała się następcą słynnego modelu 356. Już w 1968 roku rozpędzał się do 220 km/h. Kolejne ewolucje były jeszcze mocniejsze i piękniejsze. Pojawiła się wersja Carrera i Turbo a unikalny ryk silnika podświadomie wzbudzał pragnienie posiadania go za wszelką cenę. Godne pochwały jest to, że mimo swej blisko 50 -letniej tradycji, 911-ka wciąż zachowuje swój nieprzeciętny kształt. Jako ciekawostkę warto podać, iż początkowo oznaczony był symbolem 901 ale zanim wszedł na dobre do produkcji okazało się, że nazwa z zerem w środku zarezerwowana była dla marki Peugeot. I tak do dziś oznaczony jest jako 911.
VW Garbus
Pierwszy „samochód dla ludu" z umieszczonym z tyłu silnikiem. Powstał w ciekawych lecz kontrowersyjnych okolicznościach, kiedy to Adolf Hitler zlecił jego zaprojektowanie Ferdynandowi Porsche. Słynny „Garbus" pojawił się zaraz po zakończeniu wojny a jego produkcja trwała aż do lat 90 -tych. Ciągle udoskonalany stał się solidnym autem i zyskał tytuł najlepiej sprzedawanego samochodu świata. (Pobił rekord Forda T, wspomnianego w części 1). Stał się też samochodem, który chyba nigdy nie miał wrogów, wiecznie wywołującym uśmiech na twarzach przechodniów.
Citroen 2CV
Nazwany był żartobliwie „kaczką" lub „czterema kołami pod parasolem". Prototyp największego rywala VW Garbusa powstał w 1930 roku ale do produkcji trafił w roku 1948. Wokół tej sylwetki narodził się prawdziwy kult. Tak naprawdę nie wiadomo, czy pokochano go za małą awaryjność, prostą konstrukcję czy swój komiczny wygląd. Bohater francuskich komedii i niezliczonej liczby opowiadań. W ciągu 42 lat sprzedano prawie 4 miliony egzemplarzy tego maksymalnie uproszczonego auta. Dzięki temu stał się jedną z najbardziej rozpoznawalnych sylwetek w świecie motoryzacji.
Ford Mustang
Swoim pojawianiem się zmienił oblicze nie tylko Forda lecz również całej amerykańskiej motoryzacji. Dał początek nowej klasie tzw. „Pony Car" czyli zgrabnych sportowych wozów dla młodych ludzi. Okazał się ogromnym sukcesem totalnie zaskakując konkurencję. To jego śladami podążał Camaro i Firebird. Mustang doczekał się wielu mniej lub bardziej pięknych następców ale co ważniejsze przetrwał do dziś i niedawno otrzymał nową, piękną twarz. Mustang czyli „Młody, dziki koń" to nazwa, która idealnie pasuje do tego modelu i jakże pięknie się kojarzy, porywając serca na całym globie.