Auta sprzedane w milionach egzemplarzy
Ranking dziesięciu najbardziej popularnych aut na świecie, sprzedanych w największej liczbie egzemplarzy zdominowany został przez konstrukcje niemieckie, japońskie i amerykańskie. Jeśli jednak myślisz, że słynny Volkswagen Garbus, jeszcze nie tak dawno produkowany w Meksyku, uplasował się na szczycie tejże listy, to poniższe zestawienie raczej zamiesza w Twoim motoryzacyjnym światopoglądzie.
Ulubieniec nie tylko amerykańskich stróżów prawa i rockmanów, ale także bohater wielu fotografii o zabarwieniu romantycznym. Gdy w 1958 roku pierwsza generacja auta opuszczała mury fabryki Amerykanie zakochali się w tym aucie – sprzedano ponad milion egzemplarzy pierwszej generacji Chevroleta Impali. Ten amerykański krążownik z krwi i kości na przestrzeni ponad 50 lat zdobył serca ponad 14 mln użytkowników, plasując się tym samym na 10. miejscu zestawienia. Jednak na tym jego historia się nie kończy, bo już w 2013 roku ma się pojawić kolejna generacja auta.
Na 9. miejscu uplasowała się chyba najbardziej znana limuzyna w Europie – Volkswagen Passat. Z liczbą ponad 14 mln egzemplarzy produkowany od 1973 Passat dzielnie kroczy naprzód i kolejną, w tej chwili już siódmą, generacją udowadnia, że auto praktyczne i przestronne jest tym, czego tak naprawdę oczekują stateczni klienci.
Na 8. miejscu uplasowała się… Honda Accord! Produkowany od 1978 roku model zdobył sobie przychylność ponad 16 mln właścicieli, stając się tym samy jednym z najpopularniejszych aut japońskiego koncernu. Obecnie produkowana, ósma generacja modelu, w najbliższym czasie powinna doczekać się następcy.
7. miejsce przypadło w udziale Fordowi T. Sprzedany w ponad 16.5 mln egzemplarzy, pierwszy wielkoseryjnie produkowany samochód na świecie, w końcowym okresie produkcji (1927 r.) za sprawą niskiej ceny (ok. 300 dolarów) osiągalny był już dla średniozamożnych osób.
Na 6. miejscu znalazła się kolejna reprezentantka koncernu Honda – model Civic. Na przestrzeni ponad 40 lat konstruktorom modelu udało się znaleźć ponad 17.7 mln właścicieli dla swojego kompaktowego auta. Wysoka pozycja Hondy nie powinna dziwić – w Stanach Zjednoczonych, Europie i Azji ten model japońskiego koncernu od lat uchodzi za jeden z najbardziej niezawodnych i przyjemnych w eksploatacji.
Pierwszą piątkę zestawienia otwiera Ford Escort, kompaktowy reprezentant Forda produkowany w latach 1968 – 2000. Sprzedany w ponad 20 mln egzemplarzy model doczekał się aż sześciu generacji, by następnie zmienić imię na Focus.
Tuż za podium sklasyfikowano VW Garbusa. Zaprojektowany przez Ferdynanda Porsche z inicjatywy Hitlera model produkowany był przez 65 lat! Łącznie taśmy produkcyjne na całym świecie opuściło ponad 21 mln Garbusów.
Na najniższym miejscu podium uplasował się VW Golf. Z liczbą ponad 25 mln egzemplarzy kompaktowy Volkswagen jest bez wątpienia najpopularniejszym modelem niemieckiego koncernu. Z pewnością za kilka – kilkanaście lat pozycja Golfa w zestawieniu wzrośnie, gdyż każda kolejna generacja modelu okazuje się lepsza, niż poprzednia.
Tuż za najwyższym miejscem podium znalazł się ulubieniec i jednocześnie symbol amerykańskiej motoryzacji – Ford Serii F. Ten produkowany od ponad 60 lat pickup przez kilkanaście lat dzierżył miano najchętniej kupowanego auta w USA. Potężne silniki V8, skrzynia załadunkowa i wizerunek nieposkromionej i nieznoszącej kompromisów amerykańskiej półciężarówki sprawiły, że ponad 30 mln osób zdecydowało się na zakup auta będącego symbolem Ameryki.
32 mln egzemplarzy – taką zawrotną sprzedaż osiągnął jeden z najbardziej uznanych modeli w historii motoryzacji. Toyota Corolla, bo o niej mowa, to auto niezwykle popularne i niezwykle chwalone nie tylko w swojej ojczyźnie, ale także po obu stronach Atlantyku. Mimo, że obecnie produkowane tylko w wersji sedan (wersja hatchback to Toyota Auris), to Corolla nadal w przeświadczeniu wielu kierowców pozostanie symbolem auta wzorowego – przestronnego, niezawodnego, taniego w eksploatacji, a prze to niezwykle praktycznego.