300 000 samochodów BMW M
Po trzydziestu latach od momentu rozpoczęcia produkcji pierwszego modelu seryjnego firma BMW M GmbH wyprodukowała swoje trzystutysięczne auto. W roku 2007 na pojazdy BMW M GmbH przypadł około jeden procent światowej sprzedaży BMW Group.
Wielki światowy sukces BMW M GmbH rozpoczęła mała seria. W roku 1978 spółka założona sześć lat wcześniej jako BMW Motorsport GmbH przedstawiła BMW M1, wyścigowy samochód sportowy z umieszczonym centralnie sześciocylindrowym silnikiem rzędowym, który stosowany był w nowo utworzonej serii ProCar i ze względów homologacyjnych produkowany był również w wersji drogowej o mocy 277 KM/204 kW. Dwuosobowe, legendarne już dziś auto, uhonorowane ostatnio w swoim roku jubileuszowym w Concorso d’Eleganza Villa d’Este 2008 nad jeziorem Como, było wtedy najszybszym seryjnym samochodem sportowym produkcji niemieckiej. Do roku 1981 wyprodukowano 445 egzemplarzy BMW M1, jeden z nich jako Art Car Andy’ego Warhola.
Znacznie wyższą liczbę wyprodukowanych egzemplarzy osiągnęły inne modele wprowadzone do programu w roku 1984. Wtedy to ugruntowała się obowiązująca do dziś filozofia BMW M GmbH. Jej celem było stworzenie wyczynowych samochodów przeznaczonych do zwykłego ruchu drogowego, samochodów o oryginalnej estetyce oraz technologii napędu i zawieszenia inspirowanej bezpośrednio sportem motorowym. Założenia te doskonale spełniało choćby pierwsze BMW M5 z sześciocylindrowym silnikiem rzędowym o mocy 286 KM/210 kW. Ze względu na osiągi i do pewnego stopnia niepozorny wygląd limuzyna cieszyła się wielkim uznaniem kierowców jeżdżących służbowo.
Dwa lata później kolejny model M z jeszcze większym sukcesem dał początek nowej kategorii pojazdów. BMW M3, poprzednik aktualnej, czwartej generacji tego modelu, robiło furorę zarówno na drogach jak i torach wyścigowych. Jest najbardziej utytułowanym samochodem turystycznym, jaki kiedykolwiek pojawił się w sporcie motorowym, i bardzo szybko uplasował się na szczycie również pod względem komercyjnym. Już pierwsza generacja BMW M3 sprzedała się w ilości ponad 17 tysięcy egzemplarzy. Obecna generacja oferowana w wersjach BMW M3 Coupé, BMW M3 Limousine i BMW M3 Cabrio stanowi do dziś lwią część całej sprzedaży BMW M GmbH.
W sumie w ciągu pierwszych dziesięciu lat na drogę wyjechało 35 tysięcy aut ze znaczkiem BMW M. W roku 1994 po raz pierwszy osiągnięto pięciocyfrowe wyniki sprzedaży. Od tamtej pory not są coraz to nowe rekordy. Wraz z każdą generacją rosła jednak sprzedaż wszystkich serii BMW M. Samo tylko nowe BMW M3 sprzedało się w pierwszych czterech miesiącach bieżącego roku na całym świecie w ilości ponad 4000 egzemplarzy – i to jeszcze przed wprowadzeniem BMW M3 Cabrio i nowej dwusprzęgłowej skrzyni biegów z układem Drivelogic. Najważniejszym rynkiem zbytu samochodów BMW M GmbH są Stany Zjednoczone. W Europie auta te znajdują nabywców przede wszystkim w Niemczech, Zjednoczonym Królestwie i Włoszech.
Aktualna oferta pojazdów BMW M GmbH obejmuje dziewięć modeli napędzanych wysokoobrotowymi silnikami. 6-cylindrowy silnik rzędowy o mocy 343 KM/252 kW montowany jest w BMW Z4 M Roadster i BMW Z4 M Coupé, motor V10 o mocy 507 KM/373 kW w BMW M5 i BMW M5 Touring oraz w BMW M6 Coupé i BMW M6 Cabrio. Obydwie jednostki napędowe są zwycięzcami serii w plebiscycie „International Engine of the Year Awards", w którym w tym roku nagrodę w swojej kategorii zdobył również nowy silnik V8 o mocy 420 KM/309 kW napędzający BMW M3.