Wielka premiera małego VW - oto produkcyjny Up! - Volkswagen
Up! - długo oczekiwany rywal Forda Ka i spółki - został wreszcie odsłonięty w wersji przygotowanej do produkcji seryjnej. Volkswagen liczy, że jego najmniejszy model stanie się jednym z największych sukcesów handlowych firmy.
Pod względem stylistycznym produkcyjny Up! niewiele różni się prototypów, które Volkswagen serwował nam przez ostatnie lata. Do czynienia mamy więc z nadwoziem o prostej, dwubryłowej sylwetce i ciekawie zaprojektowanych detalach (takich jak na przykład lampy).
Up! mierzy 3540 mm długości, 1640 mm szerokości i 1480 mm wysokości, co oznacza się jest wyraźnie mniejszy od modelu Polo. Jednak dzięki rozsądnemu wykorzystaniu przestrzeni, a także stosunkowo długiemu rozstawowi osi (na poziomie 2420 mm) wnętrze powinno swobodnie pomieścić cztery dorosłe osoby oraz ich podstawowy bagaż (kufer liczy 251 litrów pojemności).
Podczas, gdy studyjny Up! z 2007 roku wyposażony był w silnik zamontowany z tyłu oraz napęd na tył, w wersji seryjnej znalazło się bardziej konwencjonalne rozwiązanie układu napędowego, czyli silnik z przodu i napęd na przednie koła.Pod maskę swojego najmniejszego modelu Volkswagen zaimplementował nowe, 3-cylindrowe silniki benzynowe o pojemności 1 litra. Ich moc wynosi odpowiednio 60 i 75 KM, a emisja CO2 kształtuje się na poziomie niecałych 100 gramów. W późniejszym okresie do gamy dołączą jednostki zasilane gazem oraz wariant elektryczny.
Obok 3-cylindrowych motorów, w modelu Up! debiutuje też system multimedialny Personal Infotainment Device, który oprócz szerokiego zakresu funkcji (nawigacja, telefon czy nagłośnienie) oferować ma bardzo atrakcyjne ceny.Sprzedaż nowego „malucha” spod znaku VW ruszy na przełomie 2011 i 2012 roku.