Tak będzie wyglądać następca Hondy Beat?
Pamiętacie Hondę Beat - 2-osobowego roadstera typu kei-car z początku lat 90.? Jeśli tak, z pewnością zainteresuje Was najnowszy prototyp japońskiego producenta.
EV-STER Concept - bo o nim mowa - wydaje się wizją następcy wspomnianego Beata. Podobnie jak model sprzed dwóch dekad ma otwarte nadwozie o niewielkich rozmiarach (3570 mm długości, 1500 mm szerokości i 1100 mm wysokości), wnętrze mieszczące kierowcę i jednego pasażera oraz niską masę własną (osiągnięto dzięki zastosowaniu włókna węglowego).
Tym, czym nowy prototyp Hondy różni się od modelu Beat jest przede wszystkim napęd - podczas, gdy auto z lat 90. miało 0,66-litrowy silnik benzynowy (o mocy 64 KM), EV-STER otrzymał motor elektryczny, który sprzężono z litowo-jonowym akumulatorem o pojemności 10 kWh.
Nie wiemy, jaką mocą i jakim momentem obrotowym dysponuje zero-emisyjny napęd, ale znamy osiągi auta - sprint do pierwszej "setki" trwa zaledwie 5 sekund, a prędkość maksymalna oscyluje wokół 160 km/h. 160 km wynosi z kolei zasięg przy w pełni naładowanej baterii. Samo ładowanie trwa 3 godziny.