Peugeot SXC Concept odsłonięty przed premierą
Peugeot postanowił wyjść naprzeciw swoim fanom, ujawniając swój nowy model prototypowy jeszcze przed oficjalnym debiutem na targach samochodowych w Szanghaju. Model, o którym mowa, to Peugeot SXC Concept, czyli studium całkowicie nowego crossovera.
SXC opracowany został w studiu projektowym Shanghai China Tech Center z myślą o odbiorcach w Państwie Środka. Prototypowy crossover kontynuuje nowy język designerski Peugeota, który znamy z koncepcyjnego kabrioletu SR1 Concept, jak też seryjnej limuzyny 508.
Atrakcyjne linie stylistyczne, łączące elegancję, dynamizm i nowoczesność, trafiły do podniesionego nadwozia o pokaźnych rozmiarach. Karoseria mierzy 4870 mm długości, 2035 mm szerokości i 1610 mm wysokości, co oznacza, że SXC jest odrobinę dłuższy, szerszy i nieco niższy od Infiniti FX (który gra w tym samym segmencie rynku).
Pod przeciwsobnie otwierającymi się drzwiami bocznymi, koncepcyjny model spod znaku lwa kryje 4-osobową kabinę pasażerską, której projekt wyraźnie informuje, że mamy do czynienia z samochodem studyjnym. Uwagę zwraca kokpit zainspirowanym myśliwcami, w którym zamiast szeregu przycisków pojawiło się kilka nowoczesnych wyświetlaczy. Zastosowana kierownica przypomina tą z nowej Kii Picanto.
Napędzaniem francusko-chińskiego crossovera zajmuje się napęd mieszany oparty na technologii HYbrid4. W jego skład wchodzi turbodoładowany silnik benzynowy 1.6/218 KM wprawiający w ruch przednie koła oraz 95-konny motor elektryczny odpowiadający za oś tylną. Jak gwarantuje Peugeot, hybrydowy SXC spala zaledwie 5,8 l/100 km i emituje 143 g CO2/1 km.Francuski producent nie ogłosił planów wprowadzenia nowego prototypu do produkcji. Spodziewamy się, że auto nie doczeka się bezpośredniego odpowiednika przygotowanego do produkcji seryjnej, ale posłuży jako stylistyczna baza dla mniejszego crossovera.