Oto nowy Opel Astra OPC - pierwsze dane i zdjęcia!
Specjaliści z Opel Performance Center przedstawili nam swoje najnowsze dzieło - nową Astrę OPC, czyli najpotężniejszą Astrę, jaką kiedykolwiek przygotowano do produkcji seryjnej.
Podobnie jak poprzednik, nowy sportowy model spod znaku błyskawicy wyposażony został w 2-litrowy silnik benzynowy z turbodoładowaniem. Ten zastosowany w Astrze czwartej generacji ma jednak nieco więcej "ikry" - zamiast 240 KM i 320 Nm, oferuje on aż 280 KM i 400 Nm. Te wartości wystarczają, aby wskazówka prędkościomierza dotarła do pozycji "250 km/h".
Niczym w 300-konnym Fordzie Focusie RS, napęd nowego OPC przekazywany jest wyłącznie na przednie koła, co - biorąc pod uwagę potencjał silnika - rodzi obawy o trakcję. Opel zapewnia jednak, że dzięki specjalnemu zawieszeniu przedniemu HiPerStrut, funkcji FlexRide (pozwalającej wybrać tryb pracy zawieszenia) oraz mechanizmowi różnicowemu o ograniczonym poślizgu, przyczepność na zakrętach jest wysoka. O odpowiednie zatrzymywanie dbają hamulce Brembo.
Aby nadać autu sportowego "sznytu" nie tylko w kwestii mechaniki, ale i stylistyki, Opel zaopatrzył nadwozie najmocniejszej Astry w przeprojektowany zderzak przedni, poszerzone progi boczne, spojler dachowy oraz zmieniony zderzak tylny ozdobiony końcówkami wydechu w kształcie trapezu. Całość osadzono na nowych felgach o średnicy aż 20 cali.
Elementów odróżniających wariant OPC od standardowych odmian popularnego Opla nie zabrakło również wewnątrz. Kabina zyskała sportowo wyprofilowane fotele, zmodyfikowany zestaw wskaźników, spłaszczoną u dołu kierownicę obszytą skórą, jak również szereg oznaczeń informujących, z jaką wersją mamy do czynienia.