Nowy rywal Scirocco - Opel Astra GTC 2012
Klasę kompaktowych coupe zasilił nowy model. Do walki z Volkswagenem Scirocco i Renault Megane Coupe, Opel wystawił nowe wcielenie Astry GTC.
W skutecznej walce z konkurentami, autu pomoże z pewnością dynamiczna linia nadwozia, którą znamy z prototypu GTC Paris Concept zaprezentowanego pod koniec ubiegłego roku. Warto podkreślić, że na tle pozostałych odmian Astry wariant coupe wyróżnia się nie tylko wyglądem – inny jest w nim rozstaw osi, rozstaw kół, a także prześwit.
Jak podkreśla Opel, na tle hatchbacka i kombi, GTC wyróżnia się też zmodyfikowanym podwoziem, które daje więcej kierowcy więcej przyjemności z prowadzenia. Aby zapewnić lepsze właściwości jezdne, konstruktorzy niemieckiej marki przerobili m.in. zawieszenie, w którym zastosowali wiele rozwiązań zapożyczonych z 325-konnej Insignii OPC. Dla najbardziej wymagających kierowców przygotowano ponadto zawieszenie adaptacyjne regulowane w trzech trybach – Standard, Sport i Tour.
Nowe coupe spod znaku błyskawicy oferowane będzie z czterema turbodoładowanymi silnikami do wyboru. U boku benzynowych motorów 1.4/120 KM, 1.4/140 KM i 1.6/180 KM pojawi się diesel 2.0 CDTi/165 KM. Ten ostatni gwarantować będzie sprint do „setki” w 8,9 sekundy, prędkość maksymalną na poziomie 210 km/h, a jednocześnie spalanie oscylujące wokół 5 l/100 km i emisję CO2 wynoszącą 129 g/km.
Swojej światowej premiery Astra GTC z rocznika modelowego 2012 doczeka się podczas tegorocznych targów motoryzacyjnych we Frankfurcie. Auto trafiło już do brytyjskiej oferty (pod marką Vauxhall), gdzie zostało udostępnione w cenach od 18.495 £ (ok. 82.000 zł) za najsłabszego „benzyniaka” do 22.430 £ (ok. 100.000 zł) za wariant wysokoprężny.