Królowa oszczędności na salonach- Suzuki Regina Concept
Jak najefektywniejsze wykorzystanie niewielkich gabarytów zewnętrznych wewnątrz było prawdopodobnie najważniejszym zadaniem podczas projektowania Reginy - nowego prototypu spod znaku Suzuki.
Zaprezentowany na Tokyo Motor Show 2011 koncept mierzy zaledwie 3500 mm długości i 1600 mm szerokości, a mimo to ma do zaproponowania całkiem obszerne wnętrze. Dużą - względem wymiarów zewnętrznych - przestrzeń udało się uzyskać dzięki zastosowaniu zmniejszonych podzespołów mechanicznych oraz takich elementów jak np. pochyła deska rozdzielcza.
Regina napędzana jest 0,8-litrową, turbodoładowaną jednostką benzynową, z którą współpracuje bezstopniową przekładnią CVT. Dzięki małej pojemności silnika, wykorzystaniu systemu start/stop i układu rekuperacji, a także niskiej masie własnej (w postaci 730 kg) spalanie wyniosło 3,76 l/100 km.
Jak sugeruje Suzuki, studyjna Regina daje nam obraz na ekonomicznego "malucha", który w przyszłości mógłby trafić do globalnej sprzedaży.