Bentley Continental GTC V8 - premiera w Genewie
Na Salonie Samochodowym w Genewie debiutuje wiele długo wyczekiwanych aut, a do tej grupy z pewnością należy Bentley Continental GTC V8. Teraz miłośnicy angielskiej marki będą mogli wybierać, czy chcą mieć dach nad głową, czy też nie.
Podobnie jak bliźniak z twardym dachem, Continental GTC V8, nowy model napędzany jest 4.0-litrowym silnikiem V8 z dwiema turbosprężarkami, który generuje moc 500 KM. Współpracując z 8-biegową automatyczną skrzynią biegów, silnik katapultuje to opasłe kabrio od 0 do 100 km/h w 4,7 sekundy.
Prędkość maksymalna Continentala GTC V8 oscyluje na pograniczu 300 km/h. Poza tym, jak twierdzi producent, zużycie paliwa znacznie spadło, podobnie jak emisja trujących gazów do atmosfery. A jak lepsze są to wyniki? Wzmocniona wersja silnika V8 oferuje o około 40 procent większą ekonomię w porównaniu do silnika W12. W sumie nie wiemy, co w tym zaskakującego - mniejszy silnik V8 powinien zużywać mniej paliwa niż duży W12, to chyba normalne. Bentley chwali się także, że jednostka V8 jest w stanie wyłączyć 4 cylindry aby oszczędzać paliwo. To również nie jest rewolucyjna nowość.
Bentley Continental GTC zostanie wyposażony w 20-calowe felgi w standardzie, zaś kupujący będą mogli wybrać z listy dodatkowego wyposażenia 21-calowe koła w kolorze Diamond Black lub Diamond Silver. A jak prezentuje się auto? Bardzo przyzwoicie, choć ciężko oprzeć się wrażeniu, że linia modelu już nieco się opatrzyła.