Historia Audi
Na przełomie dziewiętnastego i dwudziestego wieku August Horch produkował samochody nowatorskie pod względem technicznym, które zgodnie z jego planami odnosiły sukcesy w wyścigach. Sportowe ambicje konstruktora nie podobały się jednak udziałowcom jego przedsiębiorstwa, którzy zbuntowali się przeciw niemu w roku 1909.
Wskutek tego Horch stracił nie tylko firmę, ale i prawo do jej nazwy. Stworzył więc nową markę, którą również opatrzył swoim nazwiskiem, tyle że przetłumaczonym na łacinę. Tak narodziło się Audi.
Wspomniana wcześniej pierwsza firma Horcha to A. Horch & Cie założona w roku 1899 w Kolonii. Pięć lat później do jej nazwy dodano człon Motorwagen-Werke AG, a siedzibę przedsiębiorstwa przeniesiono do Zwickau. Po konflikcie z akcjonariuszami i niekorzystnej dla niego decyzji sądu zakazującej używania mu własnego nazwiska do celów reklamowych i handlowych (!), w 25 kwietnia 1910 roku założył spółkę Audiwerke GmbH. Słowo „audi" to w języku łacińskim „słuchaj". „Horch" znaczyło mniej więcej to samo, tyle że po niemiecku. Wiele źródeł traktuje również nazwę Audi jako skrót od Auto Union Deutschland Ingolstadt (Niemiecka Unia Samochodowa w Ingolstadt, gdzie dziś mieści się centrala marki).
W latach dwudziestych Horch odszedł z Audi i przeniósł się do Berlina. W roku 1932 dał się jednak namówić na powrót do powstającej właśnie spółki Auto Union, w skład której weszły cztery marki: Audi, DKW, Horch (prawami do niej znów dysponował jej założyciel) oraz Wanderer. Symbolem nowoutworzonej firmy stały się cztery zachodzące na siebie pierścienie, obrazujące zjednoczenie czwórki producentów. Podobno inspiracją dla Richarda Bruhna, projektanta logo Auto Union była też flaga olimpijska. Hipotezę tę może potwierdzać fakt, że owo logo powstawało w czasie, gdy w Berlinie trwały przygotowania do igrzysk i na ulicach aż roiło się od akcentów związanych z olimpiadą.
W roku 1938 w Auto Union rozpoczęły się testy zderzeniowe powstających modeli. Była to jedna z pierwszych firm na świecie, która zdecydowała się na podobne eksperymenty. Dalszy rozwój marki zahamował jednak wybuch drugiej wojny światowej. W tym okresie w fabrykach Auto Union powstawały pojazdy wojskowe.
W 1948 roku spółka została rozwiązana. Zakłady były zniszczone bombardowaniami, a maszyny, w ramach reparacji wywieziono do Związku Radzieckiego. Rok później firmę reaktywowano w Ingolstadt, a w 1958 roku wykupił ją koncern Daimler-Benz. W 1964 roku właścicielem firmy Auto Union został Volkswagen, który rozpoczął produkcję jej samochodów pod szyldem Audi. Rok później na rynku pojawił się model Audi 72.
W 1969 roku do Auto Union dołączył piąty członek – NSU, tworząc spółkę Audi NSU Auto Union AG. Pierwszymi sukcesami Audi pod skrzydłami Volkswagena były modele 100 i 80 zaprezentowane na przełomie lat sześćdziesiątych i siedemdziesiątych.
Równie spektakularnym przebojem okazał się model Quattro zaprezentowany w roku 1980, który oprócz wielkiej popularności na rynku zapewnił marce renomę w rywalizacji rajdowej. Na początku lat osiemdziesiątych Quattro był czołowym samochodem Rajdowych Mistrzostw Świata (indywidualne mistrzostwo świata w 1983 i 1984 roku oraz w kategorii producentów w 1982 i 1984 roku).
W 1985 roku nazwę firmy zmieniono na Audi AG. Pozycję producenta luksusowych, a do tego usportowionych aut ugruntowały produkowane do dziś takie modele, jak A4, A6 i TT.