9.12.1991 | Prezentacja Fiata Cinquecento
We Włoszech zastąpił Fiata Pandę, w Polsce – Fiata 126p. Cinquecento było ważnym produktem dla marki. Był to nowoczesny hatchback, który zapewniał znacznie większą ergonomię i funkcjonalność niż Maluch.
Nowy miejski samochód Fiata zaprezentowano 9 grudnia 1991 roku w Rzymie, a dzień później w Warszawie. Produkcja trwała od czerwca w Tychach, więc na debiut rynkowy przygotowano sporą liczbę samochodów.
Mimo że był nowoczesny pod kątem projektu, korzystał z dobrze znanej technologii. Do napędu wykorzystywano stare silniki: 700-tka, znana z BIS-a, była bazowym motorem na polskim rynku. Wszędzie indziej wykorzystywano znacznie nowocześniejsze jednostki: 903 cm3 znany z Pandy, a od 1994 roku również motor 1.1 z Punta pierwszej generacji, który był montowany w wersji Sporting.
Pomiędzy Cinquecento 700, a 900-tką istniała ogromna różnica w osiągach. Ten pierwszy rozpędzał się do 100 km/h w niecałe 30 sekund, a mocniejszy wariant potrzebował około 18 sekund. W ofercie wyróżniał się Sporting, który z dynamiką rzędu 13,8 sekundy do 100 km/h, był naprawdę szybki w połowie lat dziewięćdziesiątych.