7.09.1979 | Amerykański rząd ratuje Chryslera od bankructwa
Znamy doskonale nieciekawe perypetie Chryslera po rozstaniu się z Daimlerem, które zakończyły się przejęciem firmy przez Fiata i utworzeniem nowego koncernu, ale również wcześniej amerykańska marka miała problemy finansowe.
Kryzys naftowy, który całkowicie odmienił amerykańską motoryzację, dobitnie odbił się na kondycji Chryslera. Z powodu wzrostu cen paliw, klienci szukali bardziej ekonomicznych samochodów, których Chrysler nie miał w swojej ofercie. Sprzedaż spadała, koszty opracowywania nowych modeli były ogromne, więc firma utraciła płynność finansową. Ratunkiem okazał się amerykański rząd, który 7 września 1979 roku przekazał firmie 1,5 miliarda dolarów.
Chrysler musiał zająć się redukcją kosztów, jednocześnie przygotowując nowe modele. Ojcem powrotu do stabilności firmy był Lee Iacocca, który od 1979 roku stał się nowym prezesem. Pierwsze samochody, odpowiadające nowemu zapotrzebowaniu, pojawiły się w 1981 roku, a Chrysler już w 1987 roku był na tyle silny, że mógł kupić markę AMC, do której należał Jeep.