6.11.1951 | Warszawa M20 – pierwsza jazda
Po zakończeniu II wojny światowej oczywistym stało się, że Polska potrzebuje fabryki samochodów osobowych.
Tak rozpoczęły się pertraktacje z Fiatem, który zaoferował możliwość sprzedaży licencji na swój samochód i pomoc w budowie fabryki, którą rozpoczęto w 1948 roku.
Niestety, nie spodobało się to stronie radzieckiej, która nie chciała się zgodzić na tę polsko-włoską współpracę. W zamian za kosztowne zerwanie umowy zaoferowano licencję na GAZ-a M20, choć za dokumentację i tak trzeba było zapłacić dostawami węgla.
Oficjalny start produkcji nastąpił 6 listopada 1951 roku. Wówczas pierwszy samochód osobowy opuścił polską fabrykę po II wojnie światowej. Warszawa M20 już w tym momencie nie była nowoczesnym pojazdem, ale pozostała w produkcji do 1973 roku, doczekując się modernizacji pod kątem mechanicznym i stylistycznym.