6.03.2007 | Debiutuje Spyker C12 Zagato
Spykera nie kojarzymy z marką posiadającą długą historię, ale w rzeczywistości jej początki sięgają 1880 roku, gdy bracia Spijker założyli firmę produkującą powozy konne, a pierwszy automobil zbudowali już w 1898 roku przy wykorzystaniu silnika patentu Benza.
Na początku XX wieku firma budowała kolejne pojazdy, ale w 1914 roku połączyła się z Dutch Aircraft Factory i zajęła się produkcją myśliwców.
Od początku lat dwudziestych aż do 2000 roku nie powstał żaden samochód noszący tę nazwę. Spyker powrócił po 75 latach modelem C8 Spyder. Tak odrodziła się manufaktura wyspecjalizowana w luksusowych samochodach sportowych.
W marcu 2007 roku, na salonie samochodowym w Genewie, premierę miał model C12 Zagato – futurystyczny, luksusowy supersamochód łączący w sobie odważny projekt włoskiego studia projektowego Zagato z niemiecką technologią. Do napędu C12 Zagato wykorzystano silnik W12 6.0 znany z Audi A8, który dzięki mocy niespełna 500 KM pozwalał na rozpędzenie się do 100 km/h w 3,8 sekundy i przekroczenie bariery 300 km/h. Spyker zaplanował produkcję 24 egzemplarzy przy jednostkowej cenie 495 tys. euro.