5.06.1998 | Rolls-Royce przejęty przez Volkswagena
Historia przejęcia elitarnej marki Rolls-Royce przez niemiecki kapitał jest nietypowa.
5 czerwca 1998 roku Volkswagen otrzymał zgodę na zakup Rolls-Royce Motor Cars za 703 miliony dolarów, jednak właściciel, Vickers, zastrzegł, że znak towarowy Rolls-Royce i logo pozostaje w ich rękach. Volkswagen wszedł w posiadanie zakładu w Crewe i prawa do produkcji samochodów, ale Vickers mógł jeszcze dysponować marką Rolls-Royce, co wykorzystał, licencjonując ją BMW.
Bawarska marka była głównym dostawcą Rolls-Royce'a. To jej dwunastocylindrowe silniki napędzały np. model Silver Seraph. W związku z przejęciem firmy przez konkurenta, umowa mogła być rozwiązana, a Volkswagen nie miał możliwości szybko opracować jednostki napędowej odpowiedniej dla Rolls-Royce'a.
Obie firmy rozpoczęły negocjacje, jak wyjść z impasu. W konsekwencji Volkswagen zgodził się sprzedać prawa do loga i Spirit of Ecstasy.
Do 2003 roku Rolls-Royce'y powstawały pod kierownictwem Volkswagena, wyposażane w silniki BMW, a w międzyczasie bawarski koncern przygotowywał całkowicie nowy model, jak również fabrykę i całe zaplecze administracyjne.
Zakład w Crewe, który został w rękach VW, stał się Bentley Motors Limited, a BMW powołało nową spółkę Rolls-Royce Motor Cars.