5.03.1934 | Premiera Tatry T77
W latach trzydziestych Tatra postanowiła wprowadzić do swojej oferty luksusowy samochód, mimo że do tego czasu specjalizowała się w mniejszych, tańszych modelach.
Ojciec marki, Hans Ledwinka wraz z węgierskim projektantem Zeppelina, Paulem Jarayem zrewolucjonizowali rynek samochodów. W 1934 roku zaprezentowali model T77, który miał aerodynamiczne nadwozie, pozwalające na ograniczenie zużycia paliwa i osiągnięcie wyższych prędkości. Był to pierwszy seryjnie produkowany samochód zrealizowany zgodnie z filozofią streamline.
Poza tym dysponował zaawansowanymi rozwiązaniami technicznymi, za które odpowiadał Ledwinka oraz Erich Ubelacker. To właśnie ta dwójka przygotowała chłodzony powietrzem silnik V8 o pojemności 3 litrów (później 3.4 litra), który pozwalał na osiągnięcie zawrotnych 145 km/h.
Tatra T77 dała początek całej rodzinie opływowych, luksusowych samochodów marki.