4.08.1928 | Założenie marki DeSoto
Nazwisko de Soto, hiszpańskiego odkrywcy, który przemierzał nieodkryte tereny dzisiejszych Stanów Zjednoczonych, zostało wykorzystane do nazwania nowej marki, którą powołano do życia 4 sierpnia 1928 roku.
Założeniem szefa marki, Waltera Chryslera było budowanie samochodów tańszych niż Chrysler. Pierwszy model, przygotowany na 1929 rok, okazał się znakomitym sukcesem. Udało się sprzedać ponad 81 tysięcy sztuk. Firma konkurowała m.in. z samochodami marki Hudson.
Pierwszy DeSoto był niewielkim samochodem osobowym z 55-konnym, sześciocylindrowym silnikiem. Model na kolejny rok mógł posiadać już silnik ośmiocylindrowy i był reklamowany jak najtańsze auto wyposażone w taką jednostkę. DeSoto przetrwało okres kryzysu gospodarczego w USA i powojenny restart produkcji cywilnej. Koniec marki nadszedł w 1961 roku.