4.01.2011 | Zamknięcie marki Mercury
Po przejęciu kierownictwa przez syna Henry’ego Forda, Edsela, doszło do kilku zmian. W 1922 roku Ford kupił Lincolna, by móc rywalizować z najbardziej prestiżowymi samochodami konkurencji. Potrzebna była jeszcze marka pośrednia między tanim Fordem a drogim Lincolnem. W tym wypadku zdecydowano się na powołanie nowej firmy. Mercury’ego założono w 1938 roku.
Ze względów wojennych początek nie był szczęśliwy, ale po zakończeniu działań w Europie i na Pacyfiku, przystąpiono do rozwoju.
Samochody były nieco droższe niż Fordy, na których bazowały, ale miały lepsze wyposażenie i nieco mocniejsze silniki. Przyłożono się również do modyfikacji stylistycznych, ale pod kątem technologicznym Mercury bazował na tańszym Fordzie. Rozwój marki trwał przez kolejne lata, a poważny regres nastąpił dopiero w nowym tysiącleciu, gdy z roku na rok udział na rynku spadał.
W 2000 roku sprzedano 359 tys. samochodów; w 2005 roku było to już 195 tys. aut. W ostatnim roku działania wynik spadł do 93 tys. pojazdów, co stanowiło 1% rynku. Oficjalne zakończenie działalności marki nastąpiło 4 stycznia 2011 roku.