30.11.1950 | Prezentacja Renault Fregate
Renault po II wojnie światowej wstrzymywało się z opracowaniem samochodu klasy wyższej. Faktem jest, że nigdy nie byli w tym szczególnie dobrzy, ale pod koniec lat czterdziestych zdecydowano się na zlecenie biuru konstrukcyjnemu opracowanie nowego auta, mogącego zabrać nieco rynku przedwojennemu jeszcze Citroenowi Traction Avant.
Na jego tle, zaprezentowany 30 listopada 1950 roku model Fregate, był niezwykle nowoczesny. Trójbryłowe nadwozie z pękatymi tylnymi błotnikami robiło bardzo pozytywne wrażenie. Do tego samochód był wygodny, dość przestronny, bardzo komfortowy, choć niedostatecznie mocny. Silnik o pojemności 2 litrów generował 60 KM, a w późniejszych wersjach został zastąpiony mocniejszą, 77-konną jednostką o pojemności 2.1 litra.
Renault Fregate pozostało w produkcji do 1960 roku i jak pokazała historia – musiało się zmierzyć nie tylko z Traction Avant, ale z innym groźnym konkurentem – Citroenem DS. Bez wątpienia po premierze tego samochodu, w 1955 roku, żadna modernizacja Fregate nie pozwoliła nawiązać poważnej walki z „Boginią”.