30.09.1937 | Duesenberg kończy produkcję samochodów
Cadillac i Lincoln nie były jedynymi luksusowymi markami amerykańskiego pochodzenia. Najbardziej prestiżowym samochodem, mogącym konkurować z produktami Rolls-Royce’a czy Hispano-Suiza, był Duesenberg.
Niewielki producent wytwarzał swoje pojazdy od 1921 do 1937 roku. Łącznie wyprodukowano nieco ponad tysiąc egzemplarzy trzech modeli, które sprzedawano m.in. rodzinom królewskim w Europie i najbardziej majętnym Amerykanom: gwiazdom filmowym, przedsiębiorcom czy osobom ze świata przestępczego, z Alem Capone na czele.
Najważniejszym produktem marki był wytwarzany od 1928 do 1937 roku Model J (481 sztuk), napędzany siedmiolitrowym silnikiem o mocy ponad 265 KM, mogącym rozpędzić samochód do 192 km/h. Od 1932 roku była dostępna 320-konna wersja z turbosprężarką, rozpędzająca ten samochód do około 220 km/h.
Mimo swojego prestiżowego charakteru i zaawansowanych technicznie samochodów, marka nie miała łatwego życia. W połowie lat dwudziestych prawie zbankrutowała, ale została przejęta przez właściciela marki Cord. Problemy finansowe Corda były „gwoździem do trumny” Duesenberga, który zakończył swoją działalność wraz z końcem września 1937 roku.