3.03.2009 | Rozpoczęcie produkcji Maybacha Zeppelina
Przed II wojną światową Maybach był jednym z najbardziej prestiżowych producentów limuzyn, ale po wojnie nie powrócił do produkcji samochodów. W 1960 roku prawa do marki zostały wykupione przez Mercedesa. Dopiero w 1997 roku niemiecki koncern zaprezentował Maybacha 57 i 62 – dwa modele mające konkurować z Rolls-Roycem i Bentleyem na rynku najdroższych limuzyn.
Oba modele nie okazały się sukcesem. Sprzedawały się słabo, mimo zaawansowania technologicznego, przestronności i mocnych silników produkcji AMG. Jedną z ostatnich prób utrzymania marki na rynku było zaprezentowanie modelu Zeppelin podczas salonu samochodowego w Genewie. W porównaniu do zwykłego modelu 57 i 62 miał jeszcze bardziej luksusowe, wykonane ręcznie, wnętrze i mocniejszy o 28 KM silnik (649 KM).
Nazwa Zeppelin odwołuje się do najbardziej luksusowych wersji Maybacha z lat trzydziestych. Produkcja tego modelu była limitowana do 100 egzemplarzy, a ceny startowały od 524 tys. dolarów za krótszą wersję. Marka Maybach zniknęła z rynku w 2013 roku wskutek kiepskich wyników finansowych.