3.02.1994 | Koniec produkcji Nysy
W 1958 roku w Nysie rozpoczęto produkcję samochodu dostawczego, który wraz z lubelskim Żukiem, stał się ważnym elementem polskiego krajobrazu motoryzacyjnego. Był wykorzystywany w służbach porządkowych, rolnictwie oraz przemyśle. Podobnie jak Żuk, bazował na rozwiązaniach FSO Warszawa.
Produkcja Nysy z roku na rok się zwiększała. Samochód otrzymywał nowe wersje nadwoziowe oraz modernizacje techniczne, w tym górnozaworowy silnik S-21. W 1969 roku doszło do pierwszej dużej modernizacji – tak powstała Nysa 521 i 522. To właśnie samochód w tej wersji nadwoziowej był produkowany w zasadzie do końca i nie doczekał się żadnej poważnej modernizacji stylistycznej.
Popularność Nysy spadała od lat osiemdziesiątych, a już po przemianach 1989 roku przestarzały samochód dostawczy kompletnie się nie sprzedawał. Produkcja z kilkunastu tysięcy pojazdów rocznie spadła do zaledwie kilku tysięcy. Produkcję zakończoną 2 lutego 1994 roku na samochodzie noszącym nr 380 575.
Po zakończeniu produkcji Nysy, fabryka nie zakończyła działalności. W Nysie produkowano Poloneza Trucka oraz montowano Citroena C15 i Berlingo. Produkcję samochodów zakończono w 2003 roku.