24.10.1986 | Prezentacja FSO Wars
W latach osiemdziesiątych Fiat 125p, od 1983 roku nazywany FSO 125p, był przestarzały. Polonez, zbudowany na jego płycie podłogowej i wyposażony w ten sam układ napędowy, również.
Na Żeraniu rozpoczęto prace nad projektem samochodu klasy średniej, mogącego zastąpić ówcześnie produkowane modele. Tak narodziła się koncepcja Warsa – po Syrenie – drugiego powojennego samochodu osobowego zaprojektowanego w Polsce.
Wars wyróżniał się nowoczesną pięciodrzwiową sylwetką, w której można znaleźć podobieństwo do Opla Kadetta zaprezentowanego w 1979 roku. Był to niewielki, z założenia funkcjonalny i ekonomiczny samochód, wyposażony w silniki 1.1 i 1.3. Prace nad konstrukcją rozpoczęto w 1981 roku, a dwa prototypy pokazano 24 października 1986 roku.
FSO nigdy nie wprowadziło Warsa do produkcji, co było głównie związane ze zbyt wysokimi kosztami wdrożenia. Zamiast tego do 1991 roku produkowano FSO 125p, a Poloneza jeszcze dekadę dłużej.