23.02.2011 | Koniec produkcji w FSO
FSO w nowe tysiąclecie weszło z dużymi problemami finansowymi, a szansą na ratunek miała być współpraca z Awto-ZAZ, które przejęło część akcji FSO w 2005 roku. Rzeczywiście udało się wdrożyć do produkcji nowe modele – Aveo w wersji sedan i hatchback, ale nie pozwoliło to na utrzymanie się firmy na rynku.
W 2008 roku przeniesiono produkcję Lanosa na Ukrainę i pozostawiono jedynie Aveo. Już w 2009 roku zaczęto od redukcji załogi, a nawet zatrzymania linii produkcyjnych. Problem leżał nie tylko w samym polskim zakładzie, ale również w zagrożonym bankructwem General Motors, które zajmowało się sprzedażą samochodów w swojej sieci dealerskiej. Ostatni Chevrolet Aveo opuścił polską fabrykę 23 lutego 2011 roku, wraz z wygaśnięciem licencji. Mimo poszukiwań partnera, nie wprowadzono do produkcji żadnego nowego modelu. Zarząd kontynuował redukcję załogi oraz sprzedaż gruntów należących do zakładu.