23.01.1960 | Syrena w Rajdzie Monte Carlo
Syrena to chyba ostatni samochód polskiej produkcji, który może kojarzyć się z dynamiką czy solidnością wymaganą w sportach motorowych. Mimo tego FSO zdecydowało na sprawdzenie swojego samochodu w trudnym, zimowym rajdzie Monte Carlo.
Syrena nie była oferowana poza granicami Polski, ale uczestnictwo w zagranicznych rajdach było sprawdzianem, mającym na celu usprawnienie wersji produkcyjnej, która była trapiona przez liczne usterki. Rajd rozpoczął się 19 stycznia 1960 roku i zakończył się 23 stycznia. Do zawodów przygotowano dwie załogi w Syrenie 101. Był to Marek Varisella i Marian Repeta oraz Marian Zatoń i Stanisław Wierzba. Pierwszy zespół ukończył rajd na 99. miejscu, drugi nie dał rady dojechać do mety.
Syrena w rajdzie Monte Carlo pojawiła się jeszcze w 1962 oraz w 1964 roku. Oczywiście, bez sukcesów.